REKLAMA
REKLAMA

Mobilna rewolucja wkracza w obszar zakupów grupowych

Autor: pr 1 czerwca 2012 10:13

Aplikacje mobilne, realizacja zniżki za pośrednictwem smartfonu zamiast drukowania kuponu, a nawet geolokalizacja rabatów w najbliższej okolicy - to jedne z najważniejszych zmian w obszarze zakupów grupowych.

REKLAMA
Te ostatnie, obok ofert linii lotniczych, to obecnie najpopularniejsze kategorie transakcji generowanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych w Polsce wg raportu zanox Mobile Performance Barometer.

Od początku powstania pierwszych serwisów zakupów grupowych w Polsce, w kwietniu 2010 roku, nieodłącznym atrybutem kupowania za pół ceny były i są drukowane kupony zniżkowe. Dotychczas to dzięki nim można było zrealizować zniżkę u usługodawcy. Przyszłość zakupów grupowych to jednak m-commerce - dzięki wykorzystaniu urządzeń mobilnych, nie trzeba już drukować kuponów zniżkowych, a rabat można pokazać u usługodawcy bezpośrednio na ekranie smartfonu.

W Polsce to właśnie serwisy zakupów grupowych obok linii lotniczych są najpopularniejszymi kategoriami transakcji generowanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych (raport „zanox Mobile Performance Barometer" za 2011 rok). Ma w tym swój udział szybko rosnąca liczba użytkowników serwisów zakupów grupowych - trzy największe (Groupon, Citeam.pl, Gruper) notują od jednego do trzech milionów użytkowników miesięcznie.

Do tej pory aplikacje mobilne wprowadziły najpopularniejsze serwisy zakupów grupowych, jak Citeam.pl, Groupon czy Happy Day. Takie udogodnienia nie są obce również agregatorom ofert, jak GoDealla czy Rabatkowo.

Na rynku istnieje już jednak prostsze rozwiązanie, tzw. strona „lekka", którą wprowadziły Deal LX oraz Citeam.pl: - Takie rozwiązanie wdrożyliśmy już w lutym tego roku. Lekka strona serwisu to wersja opracowana specjalnie na potrzeby przeglądania za pośrednictwem każdego urządzenia mającego połączenie z Internetem. Tym samym użytkownicy mogą korzystać z serwisu w znacznie uproszczonej formie, bez ściągania aplikacji. Strona lekka otwiera się bezpośrednio po wpisaniu adresu WWW - wyjaśnia Marta Krauze, dyrektor Citeam.pl.

Stronę lekką wprowadza w Polsce coraz więcej serwisów. Wersję portalu dopasowaną do kilkucalowego ekranu smartfonu czy nieco większego tabletu wprowadziły już m.in. Allegro, mBank, PKO Inteligo, T-Mobile, Onet.pl, Wp.pl czy Gazeta.pl.

To jednak nie koniec mobilnej rewolucji w obszarze zakupów grupowych. Od maja tego roku na rynku pojawiło się również rozwiązanie, dzięki któremu można wyszukiwać rabaty w zależności od miejsca aktualnego pobytu, przy wykorzystaniu GPS.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13616

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA