PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Nie zanosi się na szybką eksplozję popularności e-zakupów

Autor: Gazeta Wyborcza 6 marca 2013 08:16

Większość polskich internautów zakupy w sieci robi najwyżej kilka razy w roku lub rzadziej. Tylko dla co piątego z nich e-zakupy to codzienność. Na pierwszy rzut oka właściciele sklepów internetowych czy serwisów aukcyjnych powinni mieć powody do zadowolenia - blisko 72 proc. internautów przyznaje się do kupowania w sieci. Ale w większości są to zakupy sporadyczne, dokonywane najwyżej kilka razy w roku lub rzadziej - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Gemius i e-Commerce Polska, do których dotarła "Gazeta Wyborcza".

Tylko 20 proc. ankietowanych przyznaje, że e-zakupy to dla nich codzienność. Robią je co najmniej kilka razy w miesiącu lub częściej. Nie zanosi się na szybką eksplozję popularności kupowania przez internet. Tylko co piąty badany internauta kupujący online deklaruje, że w przyszłości częściej będzie korzystał z komputera czy smartfona do robienia zakupów. Większość - 61 proc. - nie planuje zmienić swoich zachowań, a więc na e-zakupy będzie się wybierała tak często jak do tej pory - pisze "Gazeta Wyborcza"

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2013-03-07 10:30:04

    Ja robię zakupy kilka razy w miesiącu w internecie. Jednak sprzęt droższy (lodówka,komputer) wolę kupić w sklepie stacjonarnym. Oczywiście patrzę na ceny i koszty dostawy. Przed zrobieniem listy zakupów sprawdzam ceny. Niestety,nie wszystkie zakupy da się zrobić w Kielcach przez internet. Chętnie robię zakupy we Fredze24. Nie wszystkie ceny są dla mnie do zaakceptowania. Mleko UHT, cukier , mąka- ceny we Fredze są dla mnie nie do przyjęcia. Najchętniej te rzeczy kupuję w Lidlu. A idzie mi tego sporo. Czasami jestem zmuszona wyjść do sklepów i dźwigać. Zawsze decyduje rozsądek.

  • Łukasz Koronczok 2013-03-07 09:50:59

    "61 proc. - nie planuje zmienić swoich zachowań" - takich zapowiedzi było, jest i będzie mnóstwo. Nie mają one jednak nic wspólnego z późniejszymi faktami. W sprzedaży internetowej po prostu wszystko jest nowe. W tym przypadku podaż (czytaj oferta, technologia, łatwość dostępu i obsługi = korzyść dla konsumenta) generuje popyt.

    Tytuł artykułu uspokaja handlowców sprzedaży stacjonarnej. Jest to jednak złudzenie - e-commerce rośnie bez zahamowań od lat. Jeszcze ani razu nie było stagnacji czy wręcz regresu. Czy rzeczywiście więc nie zanosi się na wzrost popularności e-zakupów?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,69

  • Śr

    0,92

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.