Niedzielny e-handel: Jeszcze nie rewolucja, ale stabilny wzrost

Autor: dlahandlu.pl 29 czerwca 2018 11:58

Po czterech miesiącach od wejścia w życie ustawy o zakazie handlu w niedzielę, e-commerce może wyciągać pierwsze, długofalowe wnioski. Wkrótce połowa niedziel niehandlowych będzie za nami - minęło ich 10, zostało jeszcze 13.

Dane z platformy Shoper pokazują, że podczas wszystkich niedziel w e-sklepach pojawiało się średnio o 62 proc. więcej użytkowników niż w analogicznym okresie 2017 roku. Ich obecność nie zawsze jednak zwiększała przychody e-biznesu. - Bardzo możliwe, że klienci zamienili podziwianie witryn w galeriach handlowych na rzecz zdjęć i wideo w wirtualnych sklepach. Zgodnie ze znanym w e-commerce efektem ROPO - Research Online Purchase Offline nabywają później towar stacjonarnie. Mogą też robić research przed większymi zakupami online w inny dzień tygodnia. Ruch w e-sklepach platformy Shoper był lepszy średnio o 59 proc. porównując wszystkie niedziele w 2018 roku do tych z 2017. - mówi Jacek Zientkiewicz, Brand Manager platformy Shoper.

Liczba transakcji i przychodów w ostatnim czasie także musiała podobać się właścicielom e-sklepów - wyniki były poniżej zeszłorocznych tylko w trzy niedziele 2018. - W kwietniu powodem były święta wielkanocne oraz fala upałów na początku majówki, która skłoniła Polaków do odpoczynku na świeżym powietrzu. Natomiast nieznaczny spadek na początku roku mógł być spowodowany feriami - w tym okresie odpoczywało jednocześnie aż sześć województw. Zakończyły się też poświąteczne wyprzedaże. Średnio wzrost transakcji wyniósł w 59 proc., a przychodów 62 proc. W porównaniu do zwykłych niedziel te niehandlowe mają jeszcze niewielki wpływ na e-commerce. Jest on jednak widoczny. W e-sklepach liczba transakcji w te dni zwiększyła się o 12 proc., a przychody o 7 proc. Wraz z kolejnymi tygodniami widzimy jak powiększa się rynek handlu internetowego, a coraz więcej klientów odwiedza wirtualne sklepy. I chociaż nie jest to jeszcze rewolucja, to z analizowanych danych widzimy stały, równy rozwój e-commerce - dodaje Jacek Zientkiewicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,33

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7898

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.