Nielsen: 1/4 konsumentów na świecie robi zakupy spożywcze w sieci

Autor: wirtualnemedia.pl 6 maja 2015 10:48

Jedna czwarta konsumentów na świecie przyznaje się do robienia zakupów spożywczych w internecie. 55 proc. zamierza kupować online artykuły spożywcze w przyszłości, najwięcej chętnych na rynkach rozwijających się - wynika z badań firmy Nielsen.

Dane dotyczące obecnej sytuacji i tendencji w zakupach artykułów spożywczych w internecie dostarczył raport „The Future of Grocery” sporządzony przez Nielsena na podstawie internetowych ankiet zebranych od ponad 30 tys. respondentów w 60 krajach (między innymi w Polsce).

Informacje zebrane z sondaży wskazują, że obecnie największa grupa potwierdzająca fakt dokonywania zakupów spożywczych w internecie - 30 proc. to osoby w wieku od 21 do 34 lat. Nieco mniejszy odsetek (na poziomie 28 proc.) klientów korzystających ze e-sklepów znajduje się pomiędzy 15 a 20 rokiem życia, najmniej entuzjastycznie do kupowania w sieci artykułów spożywczych podchodzą osoby, które mają ponad 65 lat.

W przyszłości z internetowych platform oferujących towary spożywcze będzie korzystało o wiele więcej użytkowników. Plany w tym zakresie ma 57 proc. badanych w wieku 21-34 lata oraz 35-49 lat. Zakupy spożywcze online zamierza robić także 55 proc. respondentów pomiędzy 15 a 20 rokiem życia.

Inną opcją korzystania z internetowej oferty sklepów spożywczych jest zamawianie towarów w internecie i odbieranie ich na miejscu. Według raportu Nielsena największa liczba klientów korzystających z takiej opcji (17 proc.) to respondenci w wieku 21-34 lata. W tej samej grupie znajduje się także najwyższy odsetek (61 proc.) osób, które deklarują w przyszłości korzystanie z systemu click and collect. 59 proc. badanych zdecydowanych w przyszłości na zamawianie online i osobisty odbiór towaru w sklepie pochodzi z pokolenia 15-20-latków oraz klientów w przedziale wiekowym 35-49 lat.

Obecnie największymi zwolennikami dokonywania w internecie zakupów spożywczych są mieszkańcy regionu Azji i Pacyfiku - 37 proc. z nich kupuje w sieci. Na drugim miejscu są internauci ze Środkowego Wschodu i Afryki (19 proc.), a 13 proc. mieszkańców Ameryki Łacińskiej robi regularnie w internecie zakupy spożywcze. Jednocześnie jednak największy odsetek osób pochodzących z tego obszaru (65 proc.) deklaruje, że będzie kupować online w przyszłości. Na drugim miejscu pod tym względem są internauci ze Środkowego Wschodu i Afryki (58 proc.) oraz Północnej Ameryki (55 proc.).

Azjaci są także najlepszymi adresatami rozmaitych działań marketingowych prowadzonych przez sprzedawców. 22 proc. mieszkańców tego regionu korzysta z dostępnych w internecie kuponów rabatowych, a 19 proc. wykorzystuje elektroniczne listy zakupowe. Klienci pochodzący z obszaru azjatyckiego najczęściej ściągają też aplikacje pochodzące od sprzedawców – robi tak 18 proc. respondentów. Z kolei 15 proc. azjatyckich użytkowników loguje się w sklepach do tamtejszych sieci Wi-Fi by otrzymywać informacje oraz oferty od sprzedawców. Respondenci z innych regionów świata są w tych wszystkich segmentach badania na dalszych miejscach niż mieszkańcy Azji i Pacyfiku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,38

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8477

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.