Nielsen: Segment e-grocery na świecie dynamicznie rośnie

Autor: dlahandlu.pl 22 listopada 2018 11:33

Nielsen: Segment e-grocery na świecie dynamicznie rośnie Fot. Shutterstock

Według nowego raportu firmy Nielsen, zakupy online pakowanych i świeżych artykułów spożywczych wzrosły o 15 proc. w ciągu ostatnich dwóch lat, przy czym wzrost zaufania konsumentów do ekosystemu zakupów online doprowadził do dokonywania zakupów w szerszym zakresie kategorii.

W raporcie Nielsen Connected Commerce z 2018 r., który analizuje zwyczaje konsumentów w zakresie zakupów online, stwierdzono, że 95 proc. konsumentów na świecie, którzy mają dostęp do Internetu, dokonało zakupów online, co oznacza wzrost o 1 proc. w porównaniu z rokiem 2017 i o 2 proc. w porównaniu z rokiem 2016. Raport ujawnił również, że 26 proc. konsumentów dokonało zakupów świeżych artykułów spożywczych przez internet, co stanowi wzrost o 15 proc. w latach 2016-2018 i przyczynia się do ogólnego wzrostu handlu elektronicznego w sektorze FMCG, który według szacunków Nielsena w ciągu ostatnich dwóch lat wzrósł na całym świecie o około 70 mld USD.

Kategorie e-commerce - moda, podróże i książki - nadal stanowią największy odsetek transakcji internetowych (odpowiednio 61 proc., 59 proc. i 49 proc. konsumentów kupujących w ramach tej kategorii). Tymczasem do kategorii odnotowujących największy wzrost aktywności w handlu elektronicznym należą: dostawy do restauracji, gdzie 33 proc. konsumentów deklaruje dokonanie zakupu (wzrost o 2 pkt w porównaniu z 2017 r.), pakowane artykuły spożywcze (wzrost o 3 pkt do 30 proc.) oraz świeże artykuły spożywcze (wzrost o 2 pkt do 26 proc.).

Z obserwacji ewolucji handlu elektronicznego w pionierskich krajach, takich jak Korea Południowa, gdzie sprzedaż online stanowi obecnie oszałamiające 20 proc. całego sektora FMCG, wiemy, że konsumenci postępują zgodnie z pewnym wzorcem zachowań zakupowych online.

- Podróże, moda i książki są typowymi kategoriami dla osób, które po raz pierwszy robią zakupy online, ale w miarę jak poziom ich zaznajomienia, komfortu i zaufania wzrasta, ich repertuar kategorii rozszerza się na takie obszary jak uroda, pielęgnacja osobista i produkty dla niemowląt, a następnie konsument taki przenosi się jeszcze dalej do kategorii opakowanych i świeżych artykułów spożywczych, o czym świadczy znaczący skok, jaki widzieliśmy w ostatnich latach w dziedzinie zakupów online w sektorze spożywczym i dostaw żywności – ocenia Nielsen.

Raport Nielsena pokazuje, że konsumenci są bardziej otwarci na zakup pakowanych i świeżych artykułów spożywczych online, gdy oferuje im się pewne opcje zakupu i zapewnienia jakości. Prawie połowa (49 proc.) konsumentów stwierdziła, że gwarancja zwrotu pieniędzy za produkty, które nie odpowiadają zamówionemu produktowi, zachęciłaby ich do zakupów online. Kolejne 45 proc. konsumentów zachęca usługa wymiany produktu w ten sam dzień dla  produktów niedostępnych, podczas gdy 44 proc. poszukuje bezpłatnych usług dostawy w przypadku zakupów powyżej kwoty minimalnej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • A 2018-11-26 14:58:11

    Gdzie można przeczytać cały raport?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,12

  • Min

    2,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.