Niszowość to szansa dla e-księgarń

Autor: dlahandlu.pl 15 lutego 2018 12:02

Książki, płyty i filmy znalazły się na drugim miejscu wśród najlepiej sprzedających się produktów w 2017 roku według raportu "E-commerce w Polsce". To świetny wynik zwłaszcza mając na uwadze publikowany co roku raport Biblioteki Narodowej o stanie czytelnictwa, według którego 63 proc. Polaków w ciągu ostatniego roku nie przeczytało ani jednej książki.

 

Sprzedaż książek w internecie rośnie – i nie jest to zasługa wyłącznie e-booków. Coraz częściej unikalne pozycje w wersji papierowej możemy nabyć wyłącznie w sieci. Wielu autorów rezygnuje z dystrybucji swoich dzieł w sklepach stacjonarnych. Najlepszym przykładem jest sukces książki "Finansowy Ninja" Michała Szafrańskiego. Podobnie z wydawnictwem Altenberg Radka Kotarskiego (z książkami popularnych youtuberów), czy OSMPOWER.pl Marcina Osmana wyspecjalizowanym w książkach biznesowych – ich produkty można nabyć wyłącznie na stronie wydawnictwa.

Przeczytaj także:

Część księgarń opiera swoją sprzedaż na wirtualnych stanach magazynowych książek dostępnych w hurtowniach. Ponieważ mają wtedy taką samą ofertę, konkurują głównie ceną towaru. - E-księgarnie coraz częściej stawiają na wąską specjalizację, oferując swoim klientom unikalne produkty. Tworzą nowy rynek zbytu, na którym stają się liderem - zauważa Jacek Zientkiewicz, brand manager platformy Shoper.

- Postawiliśmy na książki, których nie ma w innych miejscach. Dystrybuujemy je w przedsprzedaży, której sukces wynika z dobrej relacji ze społecznością zgromadzoną wokół bloga i vloga. Dzięki temu wchodząc w nowy temat - kanał, projekt, książkę - mamy błyskawiczną reakcję zwrotną. Jeśli nie ma większego zainteresowania - szukamy dalej. Testujemy swoje pomysły, żeby wnieść na wyższy poziom pierwszy etap dystrybucji - sfinansować projekt i już na początku mieć pieniądze od klientów, a nie dopiero szukać ich po wydaniu książki - mówi Marcin Osman, założyciel wydawnictwa OSMPOWER.PL.

Budowanie społeczności wokół wydawnictwa lub e-księgarni jest bardzo dobrym zabiegiem. - Polacy zwykle sięgają po książki, które polecają im znajomi. Dlatego dobre relacje z klientem gwarantują zwiększenie sprzedaży. Niszowość to obecnie prawdziwa szansa rynku wydawniczego. Przykład małych wydawnictw wyraźnie pokazuje, że biznes można robić tam, gdzie widzi się szanse. W połączeniu z dobrym modelem można liczyć na profit - uważa Jacek Zientkiewicz.

Rynek księgarń internetowych rośnie. Według raportu PwC w najbliższych latach w sieci dobrze będą się sprzedawać książki dla specjalistów. Takie pozycje w 2020 roku zapewnią sprzedawcom kilkadziesiąt procent większe zyski niż teraz. Jak wynika z raportu platformy Shoper “E-commerce inwestuje w siebie”, polski rynek czeka coraz większa profesjonalizacja działań. Wybieranie wąskiej specjalizacji wydaje się obecnie najlepszym rozwiązaniem dla nowych firm w walce z oferującymi wszystko gigantami. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Mariusz 2018-03-06 12:19:55

    "biznes można robić tam, gdzie widzi się szanse" - dokładnie! Od ponad roku prowadzę e-księgarnię i rozpoczynając ten biznes chciałem wykorzystać niszowość i oprzeć swój sukces na zbudowaniu bazy stałych klientów. Jednak jak to w biznesie bywa - sam pomysł nie wystarczy, potrzebne są narzędzia. Cały czas staram się wprowadzać udoskonalenia, ostatnio np korzystam z wtyczki do wordpressa, dzięki której do klientów wysyłane są automatycznie smsy z informacją o potwierdzeniu zamówienia lub z podziękowaniami za zakup. Pomaga mi to budować relacje i ułatwia komunikację z klientam.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.