Niszowość to szansa dla e-księgarń

Autor: dlahandlu.pl 15 lutego 2018 12:02

Książki, płyty i filmy znalazły się na drugim miejscu wśród najlepiej sprzedających się produktów w 2017 roku według raportu "E-commerce w Polsce". To świetny wynik zwłaszcza mając na uwadze publikowany co roku raport Biblioteki Narodowej o stanie czytelnictwa, według którego 63 proc. Polaków w ciągu ostatniego roku nie przeczytało ani jednej książki.

 

Sprzedaż książek w internecie rośnie – i nie jest to zasługa wyłącznie e-booków. Coraz częściej unikalne pozycje w wersji papierowej możemy nabyć wyłącznie w sieci. Wielu autorów rezygnuje z dystrybucji swoich dzieł w sklepach stacjonarnych. Najlepszym przykładem jest sukces książki "Finansowy Ninja" Michała Szafrańskiego. Podobnie z wydawnictwem Altenberg Radka Kotarskiego (z książkami popularnych youtuberów), czy OSMPOWER.pl Marcina Osmana wyspecjalizowanym w książkach biznesowych – ich produkty można nabyć wyłącznie na stronie wydawnictwa.

Część księgarń opiera swoją sprzedaż na wirtualnych stanach magazynowych książek dostępnych w hurtowniach. Ponieważ mają wtedy taką samą ofertę, konkurują głównie ceną towaru. - E-księgarnie coraz częściej stawiają na wąską specjalizację, oferując swoim klientom unikalne produkty. Tworzą nowy rynek zbytu, na którym stają się liderem - zauważa Jacek Zientkiewicz, brand manager platformy Shoper.

- Postawiliśmy na książki, których nie ma w innych miejscach. Dystrybuujemy je w przedsprzedaży, której sukces wynika z dobrej relacji ze społecznością zgromadzoną wokół bloga i vloga. Dzięki temu wchodząc w nowy temat - kanał, projekt, książkę - mamy błyskawiczną reakcję zwrotną. Jeśli nie ma większego zainteresowania - szukamy dalej. Testujemy swoje pomysły, żeby wnieść na wyższy poziom pierwszy etap dystrybucji - sfinansować projekt i już na początku mieć pieniądze od klientów, a nie dopiero szukać ich po wydaniu książki - mówi Marcin Osman, założyciel wydawnictwa OSMPOWER.PL.

Budowanie społeczności wokół wydawnictwa lub e-księgarni jest bardzo dobrym zabiegiem. - Polacy zwykle sięgają po książki, które polecają im znajomi. Dlatego dobre relacje z klientem gwarantują zwiększenie sprzedaży. Niszowość to obecnie prawdziwa szansa rynku wydawniczego. Przykład małych wydawnictw wyraźnie pokazuje, że biznes można robić tam, gdzie widzi się szanse. W połączeniu z dobrym modelem można liczyć na profit - uważa Jacek Zientkiewicz.

Rynek księgarń internetowych rośnie. Według raportu PwC w najbliższych latach w sieci dobrze będą się sprzedawać książki dla specjalistów. Takie pozycje w 2020 roku zapewnią sprzedawcom kilkadziesiąt procent większe zyski niż teraz. Jak wynika z raportu platformy Shoper “E-commerce inwestuje w siebie”, polski rynek czeka coraz większa profesjonalizacja działań. Wybieranie wąskiej specjalizacji wydaje się obecnie najlepszym rozwiązaniem dla nowych firm w walce z oferującymi wszystko gigantami. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Mariusz 2018-03-06 12:19:55

    "biznes można robić tam, gdzie widzi się szanse" - dokładnie! Od ponad roku prowadzę e-księgarnię i rozpoczynając ten biznes chciałem wykorzystać niszowość i oprzeć swój sukces na zbudowaniu bazy stałych klientów. Jednak jak to w biznesie bywa - sam pomysł nie wystarczy, potrzebne są narzędzia. Cały czas staram się wprowadzać udoskonalenia, ostatnio np korzystam z wtyczki do wordpressa, dzięki której do klientów wysyłane są automatycznie smsy z informacją o potwierdzeniu zamówienia lub z podziękowaniami za zakup. Pomaga mi to budować relacje i ułatwia komunikację z klientam.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4296

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 704461

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane