Nowy portal dla e-sklepów - informacje poprzez skanowanie kodów kreskowych

Autor: www.dlahandlu.pl 3 kwietnia 2012 15:45

Ideą nowo uruchomionego portalu produktywsieci.pl jest skupienie całego wirtualnego środowiska informacji o produktach w jednym miejscu i złączenie go w jeden ekosystem. Jest on oparty o sprawdzony standard identyfikacji produktów - Globalny Numer Identyfikacyjny (GTIN), który z sukcesem stosuje się w handlu tradycyjnym już od ponad 30 lat i przedstawiany jest na opakowaniach w kodzie kreskowym.

- Idea portalu produktywsieci.pl polega na udostępnianiu informacji mówiącej, gdzie można znaleźć wiarygodne dane opisujące produkt. Aby dane były jednoznaczne i poprawne, potrzebny jest unikalny indeks opisujący produkt, który będzie kluczem do tych informacji. Dla nas tym indeksem jest numer GTIN i nazwa produktu. Chcielibyśmy, aby dzięki współpracy z naszymi partnerami to połączenie stało się referencyjnym indeksem dla całego rynku e-commerce - tłumaczy Elżbieta Hałas, kierownik Centrum GS1 Polska w Instytucie Logistyki i Magazynowania (ILiM).

Portal produktywsieci.pl to szansa dla rozwoju współpracy ILiM oraz wszystkich firm, które publicznie udostępniają dane o produktach: portali branżowych, dużych sklepów internetowych, serwisów opiniotwórczych, społecznościowych, porównywarek cen, portali aukcyjnych i zakupów grupowych.
Oprócz agregacji danych z różnych współpracujących serwisów portal produktywsieci.pl umożliwia skanowanie kodu kreskowego przy wykorzystaniu kamerki internetowej komputera. Udostępnia podstawowe dane dotyczące produktu (obowiązkowo numer GTIN produktu i nazwę), które są zbierane przez Instytut Logistyki i Magazynowania od firm uczestniczących w systemie kodów kreskowych w Polsce, do którego należy ponad 18 tysięcy przedsiębiorstw i instytucji. Portal analizuje i udostępnia dane dotyczące ceny produktu, opinii na jego temat, oraz innych rozszerzonych danych (np. informacji czy dany lek jest dopuszczony do obrotu w Polsce). Oferuje także wszystkim zainteresowanym możliwość skorzystania z bezpłatnego narzędzia dostępu do bazy kodów kreskowych (API), którą można wykorzystać przy rozwoju np. własnej aplikacji mobilnej lub sklepu internetowego.

Została już nawiązana współpraca z ważnymi aktorami rynku e-commerce m.in. Grupą Nokaut, firmami Skąpiec i Opineo. Instytut Logistyki i Magazynowania jest otwarty na współpracę z branżowymi partnerami danych, którzy są zainteresowani budową referencyjnej bazy produktów w Polsce z udziałem producentów i dystrybutorów będących uczestnikami systemu GS1.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8226

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.