Nowy portal dla e-sklepów - informacje poprzez skanowanie kodów kreskowych

Autor: www.dlahandlu.pl 3 kwietnia 2012 15:45

Ideą nowo uruchomionego portalu produktywsieci.pl jest skupienie całego wirtualnego środowiska informacji o produktach w jednym miejscu i złączenie go w jeden ekosystem. Jest on oparty o sprawdzony standard identyfikacji produktów - Globalny Numer Identyfikacyjny (GTIN), który z sukcesem stosuje się w handlu tradycyjnym już od ponad 30 lat i przedstawiany jest na opakowaniach w kodzie kreskowym.

- Idea portalu produktywsieci.pl polega na udostępnianiu informacji mówiącej, gdzie można znaleźć wiarygodne dane opisujące produkt. Aby dane były jednoznaczne i poprawne, potrzebny jest unikalny indeks opisujący produkt, który będzie kluczem do tych informacji. Dla nas tym indeksem jest numer GTIN i nazwa produktu. Chcielibyśmy, aby dzięki współpracy z naszymi partnerami to połączenie stało się referencyjnym indeksem dla całego rynku e-commerce - tłumaczy Elżbieta Hałas, kierownik Centrum GS1 Polska w Instytucie Logistyki i Magazynowania (ILiM).

Portal produktywsieci.pl to szansa dla rozwoju współpracy ILiM oraz wszystkich firm, które publicznie udostępniają dane o produktach: portali branżowych, dużych sklepów internetowych, serwisów opiniotwórczych, społecznościowych, porównywarek cen, portali aukcyjnych i zakupów grupowych.
Oprócz agregacji danych z różnych współpracujących serwisów portal produktywsieci.pl umożliwia skanowanie kodu kreskowego przy wykorzystaniu kamerki internetowej komputera. Udostępnia podstawowe dane dotyczące produktu (obowiązkowo numer GTIN produktu i nazwę), które są zbierane przez Instytut Logistyki i Magazynowania od firm uczestniczących w systemie kodów kreskowych w Polsce, do którego należy ponad 18 tysięcy przedsiębiorstw i instytucji. Portal analizuje i udostępnia dane dotyczące ceny produktu, opinii na jego temat, oraz innych rozszerzonych danych (np. informacji czy dany lek jest dopuszczony do obrotu w Polsce). Oferuje także wszystkim zainteresowanym możliwość skorzystania z bezpłatnego narzędzia dostępu do bazy kodów kreskowych (API), którą można wykorzystać przy rozwoju np. własnej aplikacji mobilnej lub sklepu internetowego.

Została już nawiązana współpraca z ważnymi aktorami rynku e-commerce m.in. Grupą Nokaut, firmami Skąpiec i Opineo. Instytut Logistyki i Magazynowania jest otwarty na współpracę z branżowymi partnerami danych, którzy są zainteresowani budową referencyjnej bazy produktów w Polsce z udziałem producentów i dystrybutorów będących uczestnikami systemu GS1.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11170

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane