PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Od drugiej połowy listopada nawet co ósma paczka może dotrzeć z opóźnieniem

Autor: dlahandlu.pl 12 listopada 2019 12:24

Black Friday, Cyber Monday, Mikołajki i wreszcie Święta Bożego Narodzenia – za chwilę branża e-commerce odnotuje duży wzrost aktywności kupujących. Jak wynika z raportu Deloitte pt. „Świąteczne wydatki Polaków. Rozrzutność czy rozsądek?” w 2018 r. jedynie 30 proc. Polaków deklarowało zrobienie zakupów w listopadzie lub wcześniej. W ubiegłym roku polska rodzina zamierzała wydać na święta blisko 1200 zł, z czego 44 proc. pieniędzy chciała przeznaczyć na prezenty kupione w sklepach internetowych.

Decydując się za złożenie zamówień na prezenty przez internet, trzeba liczyć się z tym, że czas dostawy zależy od wielu różnych czynników. Cały proces zaczyna się w sklepach, a te nie zawsze oferują wysyłkę tego samego lub kolejnego dnia roboczego. Zdarza się, że i same sklepy czekają na dostawę towaru od dystrybutorów lub producentów. Warunki pogodowe również mogą spowodować nagłe opóźnienia w doręczeniu. 

– Zgodnie z naszymi danymi, terminowość doręczeń w drugiej połowie listopada, w porównaniu do października czy początku listopada, spada mniej więcej o połowę. Oznacza to, że nawet co 8. paczka dotrze do kupującego z opóźnieniem – dwudniowym lub większym. Każdy, kto planuje zakup prezentów mikołajkowych przez internet, powinien złożyć zamówienie najpóźniej w ostatnim tygodniu listopada. Najtrudniejszy i najbardziej stresujący dla wszystkich okres zacznie się już w okolicach 9 grudnia. Składając zamówienie w tych dniach, także musimy liczyć się z tym, że część naszych zakupów dotrze ze sporym, kilkudniowym opóźnieniem – mówi Wojciech Kliber, wiceprezes zarządu Sendit S.A., co-founder w Bliskapaczka.pl.

Nie bez znaczenia jest też wybór sposobu dostawy na jaki się zdecydujemy. W grudniu liczba paczek przewożonych przez firmy kurierskie znacznie wzrasta i nawet kilkukrotnie przekracza te występujące w innych miesiącach. Alternatywą są punkty odbioru, takie jak saloniki prasowe czy kioski, maszyny paczkowe, placówki Poczty, stacje benzynowe, sklepy i inne. 

Przygotowując się do świątecznego szczytu zakupowego, także sami przewoźnicy wprowadzają wiele usprawnień do opcji dostaw do punktów. InPost, na kilka tygodni przed Świętami, uruchomił nową opcję odbioru zamówień. Do otwarcia skrytki w większości paczkomatów wystarcza teraz użycie aplikacji mobilnej – aby odebrać swoją przesyłkę nie trzeba już dotykać ekranu maszyny. W praktyce oznacza to koniec kolejek pod paczkomatami InPostu i możliwość zaoszczędzenia cennego czasu w tym najbardziej newralgicznym okresie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,20

  • Śr

    1,01

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7520
Ilość aktualnych ofert: 501740

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.