Oferta e-sklepów zyskuje na popularności w serwisach zakupów grupowych

Autor: pr/www.dlahandlu.pl 21 czerwca 2012 09:56

Gastronomia, kosmetyka, usługi lokalne - od tych kategorii ofert rozpoczynała się historia zakupów grupowych w Polsce. Obecnie coraz mocniejszą kategorię stanowi asortyment sklepów internetowych, które sprzedają coraz więcej kuponów.

Oferty wystawiane na serwisach zakupów grupowych przez podmioty funkcjonujące w branży e-commerce często zajmują wysokie miejsca w rankingu hitów sprzedażowych, znajdując kilka tysięcy nabywców. Takie wyniki, jak dotąd, generują głównie przedmioty z kategorii: obuwie, fotografia, biżuteria, odzież oraz akcesoria. Na serwisie Citeam.pl, odwiedzanym miesięcznie przez ok. 1,5 mln użytkowników, oferty e-sklepów czy podmiotów realizujących usługi on-line są coraz bardziej popularne. - Oferty na asortyment sprzedawców internetowych są prezentowane w kategorii Okazje Allegro, gdzie udostępniamy odpowiednio zrabatowany produkt. Niemal co czwarty kupon sprzedawany na naszym serwisie, jest obecnie nabywany właśnie w tej kategorii - mówi Agnieszka Radczak, dyrektor handlowy Citeam.pl.

Jeszcze lepsze wyniki osiąga kategoria ofert kierowanych do użytkownika ogólnopolskiego - tam w wielu serwisach zakupów grupowych, solidny trzon wystawianych rabatów stanowią właśnie te oferowane przez e-sklepy.
E-sklepy czy portale świadczące usługi on-line to jednak nie tylko inny sposób realizacji kuponu przez użytkowników serwisów zakupów grupowych. Ci ostatni, zamiast okazania kuponu bezpośrednio u usługodawcy lub umawiania się na termin realizacji, mają ze sprzedającym kontakt wyłącznie wirtualny. Poza tym, finalizacja transakcji odbywa się po wpisaniu kodu zniżkowego z kuponu w formularzu zakupu na stronie e-sklepu czy serwisu.

Dodatkową różnicą między firmami z branży e-commerce, a tymi z rynku usług lokalnych, jest sposób weryfikacji sprzedających przez serwisy zakupów grupowych: - Sklep internetowy jest najpierw sprawdzany pod kątem m.in.: minimalnej liczby sztuk przedmiotu posiadanych „od ręki", liczby pracowników mogących sprawnie obsłużyć potencjalnie dużą ilość zleceń, czasu prowadzenia działalności w branży oraz opinii na temat sklepu, np. na Allegro - wylicza Agnieszka Radczak z Citeam.pl. Po takiej weryfikacji, Sprzedający może myśleć o tym, co wystawić na serwisie zakupów grupowych.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10546

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane