Outdoorzy notują rekordową sprzedaż i poprawiają zysk

Autor: dlahandlu.pl 27 grudnia 2018 09:46

Outdoorzy S.A., spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, miała ponad 182 tys. zł zysku netto w 4 kw. roku obrotowego 2017/2018, a jej przychody netto ze sprzedaży wyniosły 3.008 tys. zł. Był to zarazem najlepszy kwartał w całej historii spółki.

Spółka wypracowała w 4 kw. roku obrotowego 2017/2018 ponad 182 tys. zł zysk netto przy przychodach netto ze sprzedaży na poziomie 3.008 tys. zł, podczas gdy w analogicznym okresie ub. roku zysk netto sięgnął blisko 127 tys. zł, a przychody netto ze sprzedaży przekroczyły 2.443 tys. zł. W całym roku obrotowym 2017/2018 zysk netto Outdoorzy S.A. wyniósł 174 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży w wysokości 7.222 tys. zł. Rok wcześniej zysk netto spółki ukształtował się na poziomie 137 tys. zł, a przychody netto ze sprzedaży sięgnęły 7.344 tys. zł.

Miniony kwartał był historycznie rekordowy dla spółki pod względem osiągniętych przychodów, które pierwszy raz przekroczyły wartość 3 mln zł. Wzrost sprzedaży ogółem oraz zwiększenie marżowości w handlu hurtowym pozwoliły zanotować wyraźną poprawę rentowności netto.

- W trakcie roku poświęciliśmy sporo czasu na przygotowaniu się do czwartego kwartału, który w branży handlowej daje największą szansę na zysk.” - wyjaśnia Paweł Miśkiewicz, członek zarządu Outdoorzy S.A.

Spółka nadal realizuje przyjęty plan wzrostu sprzedaży detalicznej i w minionym kwartale rozszerzyła ofertę sklepu internetowego o kolejne marki m.in. Pepis (sprzęt przeciwlawinowy), Ecovessel (naczynia kempingowe) oraz Columbia (odzież turystyczna). Outdoorzy S.A. pracowali również nad procesem składania zamówień sezonowych na wiosnę i lato przyszłego roku. W 4 kw. roku obrotowego 2017/2018 udało się zrealizować zmniejszanie czasu realizacji zamówień, obniżając go o blisko 8% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku obrotowego i to w dodatku przy wyższej liczbie zamówień detalicznych o ponad 67%.

- W tym roku nie dodaliśmy wielu nowych marek do oferty sklepu. Jednak te, które znalazły się w ofercie i są nowe, to w większości marki „premium”. Poświęciliśmy dużo naszej energii, aby zoptymalizować sprzedaż marek, które znajdują się przez cały czas w ofercie sklepu. Naszym celem było zwiększenie sprzedaży marek, w których widzimy potencjał, a z wielu powodów sprzedawały się dotychczas poniżej oczekiwań - proces ten cały czas trwa. Zwiększanie sprzedaży i marży w segmencie detalicznym to priorytet w obecnej chwili, jak również w kolejnych miesiącach - dodaje Miśkiewicz.

Outdoorzy S.A. w 4 kw. roku obrotowego 2017/2018 kontynuowali wraz z partnerami pracę nad nową platformą sklepu internetowego oraz dokonali inwestycji w rozwój bieżącego systemu sprzedaży. Zrealizowano także inwestycję w wymianę sprzętu komputerowego. Podjęta decyzja o przyśpieszeniu realizacji zaplanowanych inwestycji wpłynęła bezpośrednio na zmniejszenie osiągniętego wyniku finansowego, ale pozwoli za to zwiększyć jakość świadczonych usług i zaowocuje lepszymi wynikami w kolejnych kwartałach. Spółka osiągnęła w roku obrotowym 2017/2018 zysk brutto na poziomie 231 tys. zł wobec prognozowanych 300 tys. zł.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    7,37

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7037
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.