Payback: W Black Friday większość Polaków planuje wydać 101-300 zł

Autor: dlahandlu.pl 22 listopada 2017 11:29

Jak wynika z badania Payback Opinion Poll, tylko 29 proc. z nas kiedykolwiek korzystało z oferowanych rabatów przy okazji Black Friday.

Black Friday jest dla większości ankietowanych okazją do kupna prezentów na mikołajki i Boże Narodzenie (65 proc.). Ponad połowa z nich (55 proc.) deklaruje, że czeka specjalnie na ten dzień, aby kupić świąteczne upominki dla bliskich. Co czwarty badany oszczędza wcześniej, by zrobić w tym czasie większe zakupy.

Połowa ankietowanych przyznaje też, że korzysta z akcji Black Friday przypadkowo, jeżeli zauważy, że interesujący produkt jest w obniżonej cenie, a 14 proc. badanych specjalnie czeka na tę akcję, chcąc korzystnie kupić upatrzony artykuł. Na pierwszym miejscu wśród artykułów najchętniej kupowanych do tej pory podczas Black Friday znalazły się odzież i buty (66 proc.). W dalszej kolejności konsumenci wybierali tego dnia elektronikę (35 proc.), kosmetyki (29 proc.) oraz artykuły RTV/ AGD (20 proc.).

18 proc. ankietowanych zaplanowało zakupy na ten dzień. Osoby, które wezmą udział w tegorocznym Black Friday, najczęściej planują kupić odzież i buty (64 proc.), elektronikę (37 proc.) oraz kosmetyki (36 proc.). Łowcy okazji będą również polować na artykuły RTV/AGD (24 proc.), książki i płyty (24 proc.), wyposażenie domu (20 proc.), gry i zabawki (19 proc.), biżuterię (18 proc.) oraz artykuły dla dzieci (16 proc.). 37 proc. zapytanych przez PAYBACK planuje przeznaczyć na piątkowe zakupy średnio 101-300 zł, 23 proc. ma zamiar wydać 301-500 zł, a 18 proc. ankietowanych więcej niż 500 zł.

W czasie Black Friday 15 proc. badanych robi zakupy wyłącznie w sklepach stacjonarnych, 12 proc. wyłącznie online, natomiast co trzeci uczestnik badania korzysta z obu tych możliwości. Do składania zamówień online ponad połowa ankietowanych korzysta z laptopa (53 proc.). W dalszej kolejności wymieniane są komputer stacjonarny (27 proc.), a dopiero później urządzenia mobilne takie jak smartfon (15 proc.) czy tablet (5 proc.).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    24,99

  • Śr

    17,29

  • Min

    12,90

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.