Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

PayPal: Mobile commerce to już teraźniejszość

Autor: www.dlahandlu.pl 29 października 2013 11:47

W 2013 r. konsumenci w Polsce wydadzą za pomocą urządzeń przenośnych ponad 1 mld zł - wynika z badania instytutu IPSOS, przeprowadzonego na zlecenie firmy PayPal. Wartość transakcji mobilnych będzie rosła w tempie 60 proc. rocznie, by w roku 2015 sięgnąć 3 mld zł.

Tylko w ubiegłym roku, wartość płatności mobilnych dokonanych z kont PayPal na świecie wzrosła pięciokrotnie, do poziomu 10 mld dol. Również w Polsce widać dynamiczny wzrost liczby transakcji dokonywanych przy pomocy urządzeń przenośnych. I chociaż dziś ich udział w całym rynku e-commerce wynosi ok. 4 proc., to według przewidywań Ipsos, już w 2015 r. przekroczy 12proc. osiągając wartość 3 mld zł. Te dane pokazują, że m-commerce nie jest odległą przyszłością, ale stanowi istotny element e-handlu, już dziś, również w Polsce.

Na rosnące znaczenie mobilnego handlu wpływa m.in. popularyzacja urządzeń przenośnych - smartfonów i tabletów - oraz fakt, że to dzięki nim Polacy spędzają w sieci coraz więcej czasu. Już 41 proc. Polaków posiada smartfony, a 14 proc. używa tabletów. Spędzamy przy komputerze w sieci średnio 4,5 godziny dziennie, głównie wieczorem. Smartfony towarzyszą nam jednak przez cały dzień i wyłącznie za ich pośrednictwem jesteśmy on-line już ponad dwie godziny w ciągu doby.

Smartfony i tablety służą już nie tylko do sprawdzania poczty i czytania wiadomości, ale coraz częściej stają się platformami zakupowymi. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, 70 proc. badanych przez Ipsos przynajmniej raz skorzystało z oferty internetowych sprzedawców. Do zakupów w sieci zachęcają przede wszystkim: niższa cena produktów, wygoda oraz szybkość realizacji zamówienia.
Niską cenę, jako główną motywację do zakupów w Internecie wskazała ponad połowa (53 proc.) użytkowników komputerów, 31 proc. właścicieli smartfonów i tylko 27 proc. posiadaczy tabletów. Jak pokazują badania użytkownicy smartfonów i tabletów są znacznie mniej wrażliwi na czynnik cenowy. - Internet został stworzony z myślą o mobilności. A mobilność to szybkość, impulsowość, więc i płatności mobilne muszą być tak zorganizowane, aby umożliwiać szybkie i impulsowe zakupy. Klucz do skuteczności i popularności takich płatności to ekstremalna wygoda - unique buying experience - mówi Marcin Beme, co-founder, CEO audioteka.pl.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,17

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.