PayU: 7 konsekwencji zakazu handlu w niedziele dla branży e-commerce

Autor: PayU 3 stycznia 2018 09:24

PayU: 7 konsekwencji zakazu handlu w niedziele dla branży e-commerce Fot. Shutterstock.com

Sejm uchwalił ustawę o ograniczeniu handlu w niedziele. Od 1 marca br. w każdym miesiącu będą zaledwie dwie niedziele handlowe, od 1 stycznia 2019 r. – tylko jedna, a od 2020 r. niedzielny handel będzie możliwy tylko siedem razy w roku. Obostrzenia nie obejmą sklepów internetowych. To oznacza, że firmy z branży e-commerce już za ponad dwa miesiące otrzymają 23 dni (na początek), podczas których nie będą musiały rywalizować ze stacjonarnymi konkurentami. PayU sprawdziło, w jaki sposób może zmienić się rynek e-commerce po 1 marca. Oto 7 bardzo prawdopodobnych e-konsekwencji wprowadzenia zakazu handlu w niedziele w sklepach stacjonarnych.

1. Omnichannel będzie ważniejszy niż kiedykolwiek
Od wielu lat omnichannel – prowadzenie handlu za pośrednictwem ściśle ze sobą powiązanych kanałów stacjonarnych i internetowych – jest jednym z najgorętszych trendów w branży e-commerce. Zakaz handlu w niedziele jeszcze go zintensyfikuje. Nie ma wątpliwości, że tradycyjne sklepy – wciąż dominujące w branży handlowej – coraz chętniej będą otwierać się na internet. Dotyczy to zarówno małych podmiotów, jak i tych największych – jak choćby CCC czy LPP, które już teraz w coraz większym stopniu napędzają swoją sprzedaż za pośrednictwem cyfrowych kanałów.

 2. Powitajcie Cyber Niedziele
W kalendarzu handlowym wciąż przybywa wydarzeń, które mają status świąt sprzedażowy – takich jak Black Friday czy Cyber Monday. Za sprawą nowych regulacji w polskim kalendarzu handlowym przybędą 23 dodatkowe święta. – Intensywna aktywność digital marketingu, którą obserwowaliśmy do tej pory przed Black Friday, od przyszłego roku będzie się odbywać w sposób uporządkowany i cykliczny. Przynajmniej w co drugi piątek marki będą startować ze swoimi kampaniami marketingowymi dla e-commerce, tworzyć dedykowane niedzieli cykle komunikacyjne, testować nowe metody pozyskiwania klientów – mówi Zbigniew Nowicki, dyrektor zarządzający agencji Bluerank oraz przewodniczący Rady Izby Gospodarki Elektronicznej.

Branża handlowa skupi działania reklamowe na tych weekendach, w które będzie można handlować - twierdzi Zbigniew Nowicki, dyrektor zarządzający agencji Bluerank oraz przewodniczący Rady Izby Gospodarki Elektronicznej

3. Podkręcenie tempa wzrostu. I konkurencji
Polski rynek e-commerce, którego wartość szacuje się na 36-40 mld złotych, od kilku lat rośnie o kilkanaście procent rocznie. Za sprawą 23 dni, podczas których nie będzie miał konkurencji ze strony sklepów stacjonarnych, może to imponujące tempo wzrostu podtrzymać. Zwłaszcza że do tej pory w weekendy Polacy zdecydowanie chętniej robili zakupy w sposób tradycyjny niż w internecie. Teraz może się to zmienić. To jednak nie oznacza, że w firmach z sektora e-commerce już teraz powinny wystrzelić korki od szampanów. – Właściciele tradycyjnych sklepów będą chcieli jakoś wypełnić tę lukę i nie oddadzą tak łatwo rynku. Nie zrezygnują z niedziel handlowych. Jedną z konsekwencji zakazu będzie to, że ci, którzy jeszcze nie byli w pełni przekonani, czy powinni ruszyć ze sprzedażą internetową, teraz nie będą mieć co do tego żadnych wątpliwości – mówi dr Maciej Kraus, ekspert strategii cenowych oraz prezes Grupy Akademia.

  • mario 2018-01-04 08:45:33

    Handel tradycyjny w Polsce jest rozkładany na łopatki, przez tzw. rynek nowoczesny, przez sprzedaż bezpośrednią i przez Internet. Gdyby była uczciwa konkurencja byłoby OK, ale niestety tak nie jest wszędzie cwaniactwo i szara strefa, uczciwy detalista nie ma szans przy tych przekrętach na które zgadza się nasze państwo, kompletnie nie chroni Polskich sklepów i rynku tradycyjnego, kolejne otwarcia Rossmannów, Hebe, Kontigo, Biedronek, Galerii itp. Kiedy ktoś się opamięta i powstrzyma nowe otwarcia, kiedy ktoś zapanuje nad chaosem w Internecie. Czas się opamiętać Panowie i Panie. Czy ktoś myśli o przekazywaniu biznesów młodym pokoleniom.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,55

  • Śr

    3,16

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8398

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 690655

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane