PayU: Branża spożywcza w sieci wciąż czeka na swoje "5 minut"

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 27 marca 2013 12:55

W porównaniu do rynków zagranicznych rodzime e-delikatesy mają wciąż sporo do nadrobienia. W czasie gdy Ocado, czyli największe delikatesy internetowe w Wielkiej Brytanii, wygenerowały 600 mln funtów (ok. 3 mld zł) przychodu, w Polsce wynik ten dla całej branży łącznie wyniósł zaledwie 200 mln zł. Wiele wskazuje więc na to, że nie jesteśmy jeszcze do końca przekonani do kupowania jedzenia z Internetu, ale z drugiej strony coraz chętniej sprawdzamy, jak to działa.

- Z naszych analiz wynika, że 95 proc. kupujących w Internecie woli nabywać żywność tradycyjną (pieczywo, owoce) oraz inne produkty spożywcze (miód, wino, produkty do sushi) w równie tradycyjnych sklepach lub marketach - mówi Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU SA, dostawcy płatności internetowych. - Niemal co dziesiąta badana osoba przyznała jednak, że w ciągu ostatniego roku dokonała przynajmniej jednego zakupu produktów spożywczych w e-delikatesach. Z pewnością pozytywne doświadczenia związane z tego typu zakupami będą w przyszłości wpływały na rosnącą liczbę osób, które z nich skorzystają - dodaje.
Według szacunków PMR rynek internetowych zakupów spożywczych w Polsce wzrośnie do 2014 r. ponad dwukrotnie, do ok. 450 mln zł. O dużym potencjale rozwoju tego segmentu świadczy m.in. niewielki jeszcze na ten moment udział e-delikatesów w całym rynku spożywczym w naszym kraju. Jest to zaledwie 0,1-0,2 proc., czyli 5-krotnie mniej, niż wynosi średnia europejska (tj. 1,5 proc.) i aż 20-krotnie mniej, niż w Wielkiej Brytanii, która jest pod tym względem liderem.

Obecnie w Polsce zakupy spożywcze przez Internet znalazły się w ofercie pięciu znanych sieci: Piotra i Pawła, Almy, Tesco, Auchan oraz E.Leclerc. Oprócz wirtualnych marketów, możliwość zamówienia zakupów spożywczych z dostawą do domu oferują również sklepy internetowe takie, jak: A.pl, FreeDelikatesy.pl, Frisco.pl czy DoDomku.pl. Stopniowo pojawiają się także rozwiązania mobilne ułatwiające zakupy, jak np. aplikacja Listonic, która umożliwia przygotowanie listy produktów i dokonanie ich zakupu z kilku sklepów z poziomu telefonu.
- Wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które ułatwiają proces zakupowy jest w tym przypadku równie ważne, jak udostępnianie kupującym różnorodnych kanałów płatności, do korzystania z których są przyzwyczajeni. Dostępność wielu form płatności, w tym e-przelewów, które są najchętniej wybierane podczas zakupów internetowych, jest niezwykle istotna, bo jest to jeden z głównych czynników budujących zaufanie konsumentów do sklepu internetowego - podsumowuje Wojciech Czajkowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.