Perspektywy rynku m-commerce w Polsce

Autor: pr 18 grudnia 2013 21:42

Obroty na polskim rynku e-commerce w 2012 roku, według danych eHandel Polska 2012, wyniosły około 23 mld zł. Coraz więcej osób kupuje online, co stawia przed internetowymi sklepami coraz to ambitniejsze wyzwania. Jednym z nich jest kiełkujący rynek m-commerce, którego obroty rosną w Polsce o niemal 100 proc. rocznie.

Mimo że liczba użytkowników posiadających tablet nieustannie się zwiększa, to nadal smartfony wygrywają wyścig w ilości przeprowadzonych dzięki nim transakcjom w m-commerce.
Liczba użytkowników tabletów w Polsce wynosi ok. 1,1 miliona. Odsetek osób, które dokonują zakupów z wykorzystaniem tego urządzenia stanowi 10 proc. całości (TNS Polska, "Mobile Life 2013"). Według raportu IAB Polska Mobile, 31 proc. osób używających smartfony robi zakupy wykorzystując m-commerce.
Jak wynika z raportu "E-commerce" portalu Interaktywnie.com, sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych w ujęciu globalnym wzrasta dynamicznie. Badania dowodzą, że grupę bardzo aktywnych konsumentów stanowią głównie użytkownicy tabletów, którzy na poszukiwanie produktów w e-sklepach poświęcają więcej czasu niż użytkownicy komputerów osobistych.

W Polsce e-zakupy za pomocą urządzeń mobilnych nie są jeszcze tak popularnym zjawiskiem, jak na Zachodzie, jednak z roku na rok obserwuje się coraz większe zainteresowanie konsumentów takim sposobem korzystania ze sklepów online. Wielka Brytania jest liderem pod względem zakupów wykorzystujących m-commerce. Dane dostarczone przez Affilliate Window dowodzą, że ok 22 proc. odwiedzin sklepów internetowych to ruch kierowany ze smartfonów i tabletów, co stanowi 18 proc. całkowitej sprzedaży. Portal kodyrabatowe.pl, będący częścią międzynarodowej grupy International Coupons, przyjrzał się temu, jak polscy konsumenci korzystają z e-commerce za pomocą urządzeń mobilnych. Według przeanalizowanych danych wynika, że ruch w branży e-commerce generowany przez urządzenia mobilne stanowił w ostatnim półroczu ok. 9 proc. Mobilni internauci najczęściej zainteresowani są produktami z kategorii modowej (19,98 proc.). Na drugim miejscu plasują się urządzenia RTV i AGD (5,98 proc.), a na trzecim usługi telekomunikacyjne (2,7 proc.). W dalszej kolejności znajdują się książki i gry (2.36 proc.), artykuły spożywcze (2.28 proc.), zdrowie i uroda (1.96).

Jak mówi Kamil Brożek, Polish Market Manager w firmie Kody Rabatowe, blisko 73 proc. ruchu w m-commerce generują użytkownicy smartfonów. - Pozostałe 27 proc. ruchu w e-commerce dokonywanego za pomocą urządzeń mobilnych wygenerowali użytkownicy tabletów. Najpopularniejszymi systemami operacyjnymi urządzeń mobilnych okazują się Android, iOS, Windows Phone - dodaje Brożek.

  • Piotr 2013-12-19 09:37:39

    więcej na temat handlu mobilnego, można przeczytać w raporcie 'm-commerce w praktyce 2013', dostępnym pod adresem: mgenerator.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane