PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Perspektywy rynku m-commerce w Polsce

Autor: pr 18 grudnia 2013 21:42

Obroty na polskim rynku e-commerce w 2012 roku, według danych eHandel Polska 2012, wyniosły około 23 mld zł. Coraz więcej osób kupuje online, co stawia przed internetowymi sklepami coraz to ambitniejsze wyzwania. Jednym z nich jest kiełkujący rynek m-commerce, którego obroty rosną w Polsce o niemal 100 proc. rocznie.

Mimo że liczba użytkowników posiadających tablet nieustannie się zwiększa, to nadal smartfony wygrywają wyścig w ilości przeprowadzonych dzięki nim transakcjom w m-commerce.
Liczba użytkowników tabletów w Polsce wynosi ok. 1,1 miliona. Odsetek osób, które dokonują zakupów z wykorzystaniem tego urządzenia stanowi 10 proc. całości (TNS Polska, "Mobile Life 2013"). Według raportu IAB Polska Mobile, 31 proc. osób używających smartfony robi zakupy wykorzystując m-commerce.
Jak wynika z raportu "E-commerce" portalu Interaktywnie.com, sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych w ujęciu globalnym wzrasta dynamicznie. Badania dowodzą, że grupę bardzo aktywnych konsumentów stanowią głównie użytkownicy tabletów, którzy na poszukiwanie produktów w e-sklepach poświęcają więcej czasu niż użytkownicy komputerów osobistych.

W Polsce e-zakupy za pomocą urządzeń mobilnych nie są jeszcze tak popularnym zjawiskiem, jak na Zachodzie, jednak z roku na rok obserwuje się coraz większe zainteresowanie konsumentów takim sposobem korzystania ze sklepów online. Wielka Brytania jest liderem pod względem zakupów wykorzystujących m-commerce. Dane dostarczone przez Affilliate Window dowodzą, że ok 22 proc. odwiedzin sklepów internetowych to ruch kierowany ze smartfonów i tabletów, co stanowi 18 proc. całkowitej sprzedaży. Portal kodyrabatowe.pl, będący częścią międzynarodowej grupy International Coupons, przyjrzał się temu, jak polscy konsumenci korzystają z e-commerce za pomocą urządzeń mobilnych. Według przeanalizowanych danych wynika, że ruch w branży e-commerce generowany przez urządzenia mobilne stanowił w ostatnim półroczu ok. 9 proc. Mobilni internauci najczęściej zainteresowani są produktami z kategorii modowej (19,98 proc.). Na drugim miejscu plasują się urządzenia RTV i AGD (5,98 proc.), a na trzecim usługi telekomunikacyjne (2,7 proc.). W dalszej kolejności znajdują się książki i gry (2.36 proc.), artykuły spożywcze (2.28 proc.), zdrowie i uroda (1.96).

Jak mówi Kamil Brożek, Polish Market Manager w firmie Kody Rabatowe, blisko 73 proc. ruchu w m-commerce generują użytkownicy smartfonów. - Pozostałe 27 proc. ruchu w e-commerce dokonywanego za pomocą urządzeń mobilnych wygenerowali użytkownicy tabletów. Najpopularniejszymi systemami operacyjnymi urządzeń mobilnych okazują się Android, iOS, Windows Phone - dodaje Brożek.

  • Piotr 2013-12-19 09:37:39

    więcej na temat handlu mobilnego, można przeczytać w raporcie 'm-commerce w praktyce 2013', dostępnym pod adresem: mgenerator.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,69

  • Śr

    0,92

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.