Pięć powodów, dla których marki powinny mieć własną aplikację zakupową

Autor: dlahandlu.pl 4 czerwca 2019 10:51

Pięć powodów, dla których marki powinny mieć własną aplikację zakupową Na zdj. Murat Kalafat, dyrektor zarządzający Criteo

Murat Kalafat, dyrektor zarządzający Criteo w regionie Europa Wschodnia, wskazuje pięć trendów rynkowych decydujących o tym, że tradycyjny sklep internetowy bazujący na przeglądarce przestaje wystarczać jako jedyny kanał sprzedaży mobilnej.

Zakupy mobilne robimy już nie tylko przez Internet
Jedną z największych zalet aplikacji mobilnych jest to, że mogą korzystać z innych funkcji smartfonu, aby zapewnić konsumentom lepsze wrażenia zakupowe. Jeśli konsument zezwoli aplikacji na dostęp do aparatu lub funkcji lokalizacji, może np. korzystać z wyszukiwania produktów na podstawie zdjęć, a także funkcji tzw. rzeczywistości rozszerzonej oraz ofert specjalnych, dostępnych w określonych lokalizacjach. Użytkowniczki aplikacji mobilnej francuskiej drogerii Sephora mogą np. skorzystać ze specjalnej funkcji wirtualnej pomadki i „nałożyć” dany kolor na usta, aby ułatwić wybór odcienia. Z uwagi na fakt, że drogerie Sephora są otwierane na rynkach lokalnych poza Francją, firma może wzbogacić wrażenia zakupowe o informacje o dostępności produktów wyświetlane na specjalnych monitorach w strefie kas. Dzięki temu w przyszłości granice między zakupami mobilnymi i handlem stacjonarnym będą się stopniowo zacierać. 

Coraz więcej osób robi zakupy za pośrednictwem Instagrama
Od czerwca 2018 roku Instagram oferuje markom i detalistom promującym swoje produkty tzw. posty organiczne z możliwością robienia zakupów. Użytkownik serwisu zainteresowany jednym z przedstawionych produktów może kliknąć post, aby zostać przekierowanym do odpowiedniej strony sklepu internetowego. Linki na Instagramie cechuje bardzo wysoki współczynnik konwersji, ponieważ oferują one użytkownikom bardzo wygodny dostęp do interesujących ich produktów. Co miesiąc aż 90 milionów użytkowników aktywnie korzysta z postów zakupowych. Linki prowadzą do odpowiedniej strony sklepu mobilnego, a aplikacja otrzymuje stamtąd informacje o cenie itp. Serwis Instagram testuje obecnie funkcję robienia zakupów bezpośrednio w aplikacji, co pozwoli utrzymać klientów na własnej platformie aż do finalizacji transakcji. Podmioty preferujące niezależność powinny oferować konsumentom własną aplikację i promować ją jako kanał sprzedaży bezpośredniej.


WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7934
Ilość aktualnych ofert: 485670

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.