Pięć web designerskich rozwiązań w branży e-commerce według Shopera

Autor: dlahandlu.pl 3 stycznia 2019 11:24

Pięć web designerskich rozwiązań w branży e-commerce według Shopera Fot. materiały prasowe

Nowości w projektowaniu sklepów internetowych to nie sezonowe mody - stoi za nimi poprawa doświadczenia użytkownika z wizyty. Shoper podpowiada, jakie nowości z kręgu web designu warto poznać i wdrożyć.

Eksperci Shopera wytypowali 5 web designerskich rozwiązań, które powoli przyjmują się w branży e-commerce. 

1. Mobile first

To ostatni dzwonek, by zadbać o responsywność witryny e-sklepu. Jak wynika z danych Gemiusa w ubiegłym roku najpopularniejszym urządzeniem, za pomocą którego korzystamy w Polsce z internetu stał się telefon. Strony muszą już być dostosowane do przeglądania na małym ekranie. Jednym ze sposobów, by ich nawigacja działała w mniejszym layoucie, jest zmniejszenie go do rozmiarów tzw. hamburger menu, rozwijanego za pomocą ikonki, która ma postać trzech poziomych linii.

- Samo użycie ikonki hamburgera i stosowanie responsywnej strony w 2019 r. mogą już nie wystarczyć. Użytkownicy smartfonów coraz częściej odchodzą od “komputerowego” nawyku, uruchomienia przeglądarki aby wpisać adres strony w sieci. Na telefonie to mało wygodne, więc na co dzień korzystają usług, które mogą uruchomić jednym stuknięciem ekranu startowego - opowiada Dominik Cisoń, Customer Success Specialist platformy Shoper. 

2. Parallax scrolling

Gdy klient nie chce skorzystać w wygodnego menu i ma ochotę po prostu “rozejrzeć się” po sklepie, zwykle zaczyna przewijać jego stronę główną. Jeśli szybko nie znajdzie interesujących go produktów zapewne szybko się tym znuży. Można jednak w proces scrollowania wprowadzić nieco dynamiki, dzieląc stronę na moduły. Gdy stosujemy parallax scrolling, niektóre z nich reagują na użycie przycisku przewijania inaczej niż pozostałe. W pewnym momencie boczne menu zastyga, a przesuwają się tylko przyciski z produktami w centralnej części ekranu, albo przeciwnie - to menu nagle “odjeżdża” do góry i zostajemy z jedną specjalną ofertą. Tego rodzaju efekty są chętnie stosowane na stronach dużych marek i w lifestyle’owych serwisów, a e-sklepy też powoli je adaptują.



3. Grid layout

Zaletą układu “w kratę” jest jasny i prosty podział treści. Witryna składa się kwadratowych lub prostokątnych klocków, w podobnym rozmiarze, oddzielonych od siebie grubą ramką. Menu i inne nawigacyjne moduły zgrabnie komponują się z linkami do stron produktowych, co okazuje się wygodne nie tylko dla internautów, ale również twórców sklepów często aktualizujących ofertę. Atrakcyjność kraciastego layoutu rośnie przy zastosowaniu dobrej jakości grafiki, dlatego sprzedawcy decydując się na niego powinni zainwestować w profesjonalną sesję zdjęciową swoich produktów.



4. Hover effect

Animowane przyciski istniały już w początkach stron www, jednak wówczas miały formę grafiki (np. w tym samym kształcie, ale innym kolorze) wskakującej w miejsce oryginalnego elementu, gdy znalazł się nad nim kursor myszy. Dzisiejsze rozwiązania są nieco bardziej zaawansowane. Grafika po najechaniu kursorem zaczyna powoli zoomować albo prosta animacja zmienia przycisk w jego negatyw. Użytkownik ma wrażenie interakcji ze stroną i czuje się zachęcony, by zgłębiać jej zawartość.



5. Wideo produktowe

Inaczej niż w handlu stacjonarnym, nie każdy kupujący odwiedza sklep w sieci, widząc na początku jego główną witrynę. Wielu trafia do niego za pośrednictwem wyszukiwarki lub mediów społecznościowych, ląduje od razu na podstronach produktów, ale niekoniecznie ma ochotę na czytanie o nich. Coraz bardziej popularnym rozwiązaniem jest takie projektowanie stron produktowych, by ich istotnym elementem był moduł wideo, gdzie trafiają filmy demonstrujące główne zalety produktu. W sklepach Shopera jest to możliwe poprzez embedowanie treści wideo zamieszczanych w specjalnym kanale w serwisie YouTube.



Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7786
Ilość aktualnych ofert: 476982

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.