Planet Plus: Polacy dopiero poznają system cash back, ale ich świadomość wzrasta

Autor: dlahandlu.pl 13 lipca 2018 10:59

Planet Plus: Polacy dopiero poznają system cash back, ale ich świadomość wzrasta fot. Shutterstock

Niska świadomość możliwości, jakie niesie system cash back – zwrotu części pieniędzy za zakupy i dodatkowych upustów – a także sceptyczne podejście sklepów to dwa czynniki, które hamują rozwój usług cash back w Polsce – ocenia Jan Sikora, założyciel Planet Plus, jednego z liderów na rynku platform zakupowych. Dodaje, że przystąpieniem do platformy interesują się sieci FMCG, np. ostatnio dołączył do niej Carrefour.

Jak mówi Jan Sikora, w rozmowie z dlahandlu.pl, ten rynek w Polsce dopiero się kształtuje.

- Świadomość Polaków odnośnie tego, jak działa cash back jest mniejsza niż na przykład w Anglii i Niemczech, gdzie platformy, takie jak nasza, funkcjonują od lat. Staramy się edukować rynek, uczyć czym jest Smart Shopping. Kiedy w 2015 roku uruchamialiśmy cash back w Polsce mieliśmy 150 tysięcy użytkowników. Dzisiaj mamy ich już ponad 600 tysięcy i dalej pokazujemy, że dzięki platformom takim jak Planet Plus, w internecie można kupować jeszcze taniej i mądrzej, bez utraty jakości produktu. Klienci, którzy przekonali się, że to działa zaoszczędzili z nami już ponad 14 mln złotych – mówi założyciel Planet Plus.

- Po drugiej stronie są natomiast sklepy, które często uważają, że zwrot środków za zakupy może deprecjonować ich markę. Zapominają, że tracą przy tym żywo zainteresowanych i lojalnych smart shopperów, którzy mogliby kupować właśnie ich produkty. Jednak obecność w naszym portfolio dużych, rozpoznawalnych graczy, zachęca pozostałych - dodaje.

Na polskim rynku czynnikiem decydującym w zakupach jest nadal cena. Z drugiej strony, chcemy kupować towary dobrej jakości. Dlatego szukamy okazji. Jak ocenia Jan Sikora, platformy zakupowe typu cash back są właśnie odpowiedzią na te potrzeby.

Jego zdaniem, świadomość Polaków rośnie, dostrzegamy już np., że tradycyjne programy lojalnościowe niewiele dają.

- Nie chcemy już przysłowiowej patelni ani kolejnych pieczątek za zakupy. Punkty ulegają przeterminowaniu, zapominamy o nich, a na koniec przynoszą wielkie rozczarowanie. Również marki nie widzą w nich wartości i chętnie sięgają po nowe rozwiązania - mówi.

Obecnie Planet Plus ma ponad 1000 partnerów z branży e-commerce. Współpracuje np. z Allegro, AliExpress, ebay, booking.com.

- Obserwujemy też wyraźny wzrost zainteresowania cash backiem w branży spożywczej. Do dużych graczy, jak Frisco i Auchan Direct w ostatnich dniach dołączył Carrefour, oferując swoim klientom aż 5 procent zwrotu za zakupy online – mówi Jan Sikora.

- Planet Plus rośnie z roku na rok w tempie 100 procent i cały czas przyspiesza. Pojawiają się też nowi gracze jednak nadal jesteśmy liderem. Potencjał tego rynku to cały e-commerce, a  ten, według najnowszych raportów do 2020 roku może osiągnąć wartość nawet 70 mld złotych – dodaje.

  • twardy 2018-07-13 21:52:44

    Polecam gorąco!, Cashback wypłacony, wszystko pięknie ;)

  • Piter 2018-07-13 21:51:37

    Łukasz dobrze gada, polać mu!

  • Łukasz 2018-07-13 21:01:27

    Polecam gorąco PlanetPlus :) można naprawdę nieźle zaoszczędzić :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,98

  • Min

    2,25

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.