Płatności ratalne w handlu internetowym – trend, który przybiera na sile

Autor: dlahandlu.pl/pr 17 stycznia 2018 10:21

- Wprowadzenie płatności ratalnych w sklepach online poprzez dostawców szybkich płatności niesie ze sobą kilka bardzo pozytywnych aspektów nie tylko dla sprzedawców, ale też ich klientów. Przede wszystkim jest to ukłon w kierunku użytkowników, którzy niekiedy sami zgłaszają zapotrzebowanie na tego typu usługi - uważa Marcin Rybka, Senior Account Manager, Sofort GmbH.

Jak pokazują badania dotyczące płatności ratalnych, prowadzone przez Uniwersytet w Ratyzbonie w 2015 roku, właściciele e-sklepów decydują się na wprowadzenie tej formy płatności, ponieważ chcą podnieść satysfakcję klientów korzystających z ich sklepów (71%) oraz dlatego, że byli bezpośrednio pytani o tę usługę (50%). Z kolei ich najważniejszą motywacją okazało się dążenie do zwiększenia sprzedaży (83%). Ponadto wśród powodów implementacji usługi, sprzedawcy wskazali również pozyskanie nowych klientów (67%), a także chęć wzrostu średniej wartości koszyków i poprawa konwersji (58%).

- Te same badania pokazują również, że umożliwienie klientom płatności ratalnych miało pozytywny wpływ na aspekty związane z działalnością sklepów internetowych. Jak wynika z danych, nowe usługi w ponad 60% korzystnie wpłynęły na obroty sklepów. Dzięki nowej usłudze zwiększeniu uległa średnia wartość koszyka (56%), a także współczynnik konwersji (50%). Wzrosło również zadowolenie obecnych klientów (48%) oraz pozyskano nowych użytkowników (46%) - mówi Marcin Rybka.

Zdaniem analityków, usługi umożliwiające płatności ratalne lub odroczone będą się nadal rozwijać. Obecnie, według najnowszych danych e-commerce w Polsce, opcja rozłożenia płatności na raty lub płatności odroczonych miała decydujące znaczenie w dokonaniu zakupu jedynie dla 4% konsumentów. Eksperci przewidują jednak, że odsetek klientów z nich korzystających będzie systematycznie wzrastał, również ze względu na liczbę sklepów oferujących te usługi. Jak wynika z raportu opracowanego przez porównywarkę cen Idealo.pl, w europejskich sklepach internetowych ponad połowa badanych sklepów ma w swojej ofercie opcję płatności ratalnej. Również według raportu Płatności cyfrowe 2017, przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, płatności ratalne i te z odroczonym terminem, zyskują w Polsce zwolenników wśród konsumentów. Przykładowo w ciągu ostatnich sześciu miesięcy 2017 roku, odsetek konsumentów, którzy skorzystali z płatności ratalnych za zakupy online to 14%. Z kolei płatności z odroczonym terminem dokonało 12%.

- Nowoczesne technologie, z sukcesem wdrażane przez europejskie firmy dostarczające rozwiązania technologiczne wspierające usługi finansowe, sprawiają, że zwiększa się szybkość i komfort korzystania z e-zakupów i m-zakupów. Rozwój technologii pozwala czołowym graczom oferować innowacyjne rozwiązania informatyczne i nowe modele biznesowe, które koncentrują się na ulepszaniu doświadczeń klientów – poprzez oferowanie rozwiązań pozwalających klientom łatwo, instynktownie i bezpiecznie dokonywać płatności za zakupy online - uważa ekspert firmy Sofort.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,48

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.