Płatności ratalne w handlu internetowym – trend, który przybiera na sile

Autor: dlahandlu.pl/pr 17 stycznia 2018 10:21

- Wprowadzenie płatności ratalnych w sklepach online poprzez dostawców szybkich płatności niesie ze sobą kilka bardzo pozytywnych aspektów nie tylko dla sprzedawców, ale też ich klientów. Przede wszystkim jest to ukłon w kierunku użytkowników, którzy niekiedy sami zgłaszają zapotrzebowanie na tego typu usługi - uważa Marcin Rybka, Senior Account Manager, Sofort GmbH.

Jak pokazują badania dotyczące płatności ratalnych, prowadzone przez Uniwersytet w Ratyzbonie w 2015 roku, właściciele e-sklepów decydują się na wprowadzenie tej formy płatności, ponieważ chcą podnieść satysfakcję klientów korzystających z ich sklepów (71%) oraz dlatego, że byli bezpośrednio pytani o tę usługę (50%). Z kolei ich najważniejszą motywacją okazało się dążenie do zwiększenia sprzedaży (83%). Ponadto wśród powodów implementacji usługi, sprzedawcy wskazali również pozyskanie nowych klientów (67%), a także chęć wzrostu średniej wartości koszyków i poprawa konwersji (58%).

- Te same badania pokazują również, że umożliwienie klientom płatności ratalnych miało pozytywny wpływ na aspekty związane z działalnością sklepów internetowych. Jak wynika z danych, nowe usługi w ponad 60% korzystnie wpłynęły na obroty sklepów. Dzięki nowej usłudze zwiększeniu uległa średnia wartość koszyka (56%), a także współczynnik konwersji (50%). Wzrosło również zadowolenie obecnych klientów (48%) oraz pozyskano nowych użytkowników (46%) - mówi Marcin Rybka.

Zdaniem analityków, usługi umożliwiające płatności ratalne lub odroczone będą się nadal rozwijać. Obecnie, według najnowszych danych e-commerce w Polsce, opcja rozłożenia płatności na raty lub płatności odroczonych miała decydujące znaczenie w dokonaniu zakupu jedynie dla 4% konsumentów. Eksperci przewidują jednak, że odsetek klientów z nich korzystających będzie systematycznie wzrastał, również ze względu na liczbę sklepów oferujących te usługi. Jak wynika z raportu opracowanego przez porównywarkę cen Idealo.pl, w europejskich sklepach internetowych ponad połowa badanych sklepów ma w swojej ofercie opcję płatności ratalnej. Również według raportu Płatności cyfrowe 2017, przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, płatności ratalne i te z odroczonym terminem, zyskują w Polsce zwolenników wśród konsumentów. Przykładowo w ciągu ostatnich sześciu miesięcy 2017 roku, odsetek konsumentów, którzy skorzystali z płatności ratalnych za zakupy online to 14%. Z kolei płatności z odroczonym terminem dokonało 12%.

- Nowoczesne technologie, z sukcesem wdrażane przez europejskie firmy dostarczające rozwiązania technologiczne wspierające usługi finansowe, sprawiają, że zwiększa się szybkość i komfort korzystania z e-zakupów i m-zakupów. Rozwój technologii pozwala czołowym graczom oferować innowacyjne rozwiązania informatyczne i nowe modele biznesowe, które koncentrują się na ulepszaniu doświadczeń klientów – poprzez oferowanie rozwiązań pozwalających klientom łatwo, instynktownie i bezpiecznie dokonywać płatności za zakupy online - uważa ekspert firmy Sofort.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,00

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8511

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane