Poczta Polska do 2023 r. chce podwoić przychody z obsługi przesyłek kurierskich

Autor: dlahandlu.pl 5 marca 2019 10:48

Poczta Polska do 2023 r. chce podwoić przychody z obsługi przesyłek kurierskich Fot. materiały prasowe Poczta Polska

10 mld zł to wartość, jaką w 2023 roku może osiągnąć rynek KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) w Polsce. W perspektywie 2023 roku Poczta Polska chce podwoić swoje przychody z obsługi rynku KEP. Obecnie wynoszą one ponad 900 mln zł. W ciągu najbliższych kilku lat spółka szacuje, że łączne przychody z obszaru KEP, usług logistycznych i usług e-commerce przekroczą poziom przychodów z korespondencji tradycyjnej.

- To naturalna konsekwencja zmian zachodzących na rynku i niezwykle dynamicznie rozwijającego się handlu w internecie. Od 2011 roku europejski rynek listów ma mniejszą wartość aniżeli regularnie rosnący rynek KEP. Tendencja ta znajduje odzwierciedlenie również w zmianie struktury przychodów poszczególnych operatorów pocztowych – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Od 1 lutego br. Poczta Polska wprowadziła do swojej oferty nową usługę, która umożliwia dostarczenie towarów na paletach do dowolnego miejsca w Europie jak i z Europy do Polski. Międzynarodowa Przesyłka Paletowa zapewnia obniżenie kosztów transportu, możliwość śledzenia przesyłki, stałe i regularne dostawy na terenie Europy, dostawy do klientów z rozproszoną infrastrukturą oraz dostawy do magazynów centralnych, sieci handlowych i detalicznych.

Poczta Polska jest jedyną polską firmą kuriersko-logistyczną działającą na terenie Europy Środkowo-Wschodniej, inni kluczowi gracze w tej branży w Polsce to poczty: niemiecka, francuska, brytyjska i amerykańskie firmy kurierskie. Konkurując o klientów, Poczta stawia na rozwiązania, które ułatwią i przyspieszą obsługę przesyłek. W 2017 roku opracowała koncepcję rozwoju sieci logistycznej dopasowując ją do rosnącej liczby paczek. Wraz z rozbudową elementów infrastruktury logistycznej pojawią się inwestycje w systemy informatyczne i flotę pojazdów.

- Rynek przesyłek kurierskich i paczkowych oznacza dziś nie tylko solidne dostarczanie przesyłek, ale wymaga oferowania wartości dodanych zarówno nadawcom, jak i odbiorcom. Wszyscy oni są naszymi klientami. Z jednej strony to m.in. obsługa finansowa przesyłek, zaś z drugiej strony stworzenie różnorodnych form odbioru, całościowej obsługi celno-podatkowej przesyłek międzynarodowych - mówi Justyna Siwek.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,98

  • Śr

    8,41

  • Min

    5,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6894
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.