Poczta Polska: Liczba przesyłek z Chin w grudniu niemal potroiła się

Autor: dlahandlu.pl 12 stycznia 2018 19:25

Poczta Polska notuje w ostatnim czasie bardzo wysoką dynamikę wzrostu liczby przesyłek z  chińskich portali zakupowych. W listopadzie 2017 roku było ich o 100 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2016 roku, zaś  w grudniu już o blisko 200 proc. więcej. W ostatnich miesiącach 2017 roku do polskich odbiorców przysłano ponad pół miliona przesyłek Expres PRIME.

- Nowy Jedwabny Szlak, to nie tylko przesyłki polskich eKlientów. Po podpisaniu 22 września 2017 roku przez Pocztę Polską i China Post Group China Post Group wstępnego porozumienia dotyczącego transportu przesyłek drogą lądową, polski operator pocztowy zaczyna pełnić ważną rolę  w wymianie handlowej między Azją a Unią Europejską na Nowym Jedwabnym Szlaku. Przesyłki transportowane drogą kolejową do portu przeładunkowego w Małaszewiczach są następnie ekspediowane do prawie 30 krajów europejskich – informuje Poczta Polska.

Poczta Polska podpisała porozumienie z Krajową Administracją Skarbową Ministerstwa Finansów dotyczące współpracy w zakresie odprawy celnej przesyłek pocztowych. Usprawni ono obsługę celną rosnącej liczby przesyłek w pocztowym ruchu międzynarodowym.

Ustalone nowym porozumieniem zmiany we współpracy dostosowują obszar formalności celnych w obrocie pocztowym do unijnych oraz krajowych przepisów prawa celnego, związane są też z koniecznością dostosowania do zmian organizacyjnych wynikających z przepisów ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej.

– Celem podpisanego porozumienia jest zapewnienie sprawnej realizacji obrotu pocztowego z krajami spoza Unii Europejskiej oraz doprecyzowanie zasad dokonywania zgłoszeń celnych w tym obrocie. Ścisła współpraca organów KAS i pocztowych jest niezbędna do osiągnięcia tego celu, zwłaszcza w dobie nowych wyzwań, jakie niesie ze sobą rozwój zamówień internetowych i związany z nim wzrost liczby przesyłek sprowadzanych z zagranicy  – powiedział wiceminister Marian Banaś podczas spotkania z przedstawicielami Poczty Polskiej.

– Jednym z głównych trendów na rynku eCommerce jest rozwój transgranicznego handlu internetowego, co przekłada się na dynamiczne wzrosty w obszarze rynku przesyłek międzynarodowych. Obsługa rosnącej liczby przesyłek z zagranicy wymaga dobrej współpracy pocztowców i służb celnych. Ważne jest sprawne stosowanie procedur celnych na całej trasie przesyłek, w szczególności w sortowniach Poczty Polskiej, dzięki czemu przesyłki szybciej trafią do adresatów – mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej. – Zawarte porozumienie pozwoli na sprawniejszą realizację obrotu pocztowego z krajami spoza Unii Europejskiej, co jest szczególnie istotne przy obsłudze przesyłek z Chin, których liczba systematycznie rośnie – dodaje Przemysław Sypniewski.

Porozumienie zawiera szczegółowy opis trybu postępowania organów celnych i pocztowych przy dopełnianiu formalności związanych z odprawą celną przesyłek pocztowych. Zapewnia to standaryzację procedur, jak również stanowi istotny element informacyjny dla uczestników całego procesu związanego z odprawą celną przesyłek pocztowych, zarówno po stronie celnej, jak i pocztowej.  

Obecnie na terenie kraju funkcjonuje 6 punktów, w których realizowane są formalności celne w obrocie pocztowym. Następnym krokiem zacieśnienia współpracy KAS z Pocztą Polską są rozmowy na temat utworzenia nowych punktów odprawy celnej w kolejnych sortowniach, co pozytywnie wpłynie na sprawność doręczania przesyłek zagranicznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.