Poczta Polska uruchomiła najnowocześniejszą maszynę paczkową w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 9 października 2018 11:51

Poczta Polska uruchomiła najnowocześniejszą maszynę paczkową w Polsce Fot. materiały prasowe Poczta Polska

Nowy sorter w Zabrzu to największa inwestycja Poczty Polskiej od wielu lat i pierwsza tak duża na Śląsku. To najnowocześniejsza tego typu maszyna w państwowej spółce.

Nowy sorter w Zabrzu to największa inwestycja Poczty Polskiej od wielu lat i pierwsza tak duża na Śląsku. Maszyna paczkowa warta blisko 50 mln zł usprawni i przyspieszy obsługę przesyłek zarówno na południu Polski, jak i w całym kraju. Prace nad jej montażem rozpoczęły się w styczniu tego roku. Sorter jest elementem nowej architektury logistycznej, którą zgodnie ze swoją strategią buduje Poczta Polska.

Sorter został oddany do użytku 11 października br. podczas uroczystości z udziałem m.in. Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka, Zarządu i pracowników Poczty.  

Dzięki nowej maszynie paczkowej Poczta Polska chce efektywniej obsługiwać rosnącą liczbę przesyłek nadawanych w kraju. Jej parametry zostały tak dobrane, by można było zabezpieczyć terminowość doręczania paczek, także w chwilach niespodziewanych pików wolumenów, czy przedświątecznego szczytu. Z roku na rok liczba obsługiwanych przesyłek dynamicznie rośnie,  tylko w ubiegłym roku Poczta Polska dostarczyła ich ok. 120 mln sztuk. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku ten rekord zostanie pobity.  

 – Poczta Polska to strategiczna spółka Skarbu Państwa, która za pomocą różnych kanałów dociera do wszystkich obywateli. Posiada także największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w naszym kraju, choć działa na bardzo konkurencyjnym rynku logistycznym, zdominowanym  przez zagraniczne firmy kurierskie.W Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju został położony nacisk na równomierny, zrównoważony rozwój Polski, tego nie uda się osiągnąć bez odpowiedniej infrastruktury, transportu, dróg i kolei. W tym procesie Poczta Polska ma do odegrania niezwykle istotną rolę – mówił podczas uroczystości minister Andrzej Adamczyk.

Poczta Polska chce znaczne zwiększyć swój udział w rosnącym rynku e-commerce. Z najnowszych danych Poczty Polskiej wynika, że w sierpniu 2018 roku został odnotowany ponadprzeciętny wzrost wolumenu usług kurierskich (o 26% w sierpniu 2018 w porównaniu do danych z sierpnia 2017 roku). Sprzedaż najpopularniejszej usługi kurierskiej dedykowanej głównie klientom biznesowym e-commerce rośnie znacznie powyżej rynku. W pierwszych ośmiu miesiącach tego roku wzrost wolumenów wyniósł ponad 19%. Poczta Polska odnotowała także wzrost o 23% wolumenu nadawanych paczek dla klientów indywidualnych w porównaniu z analogicznym okresem 2017 roku.  

  • Jurek 2018-10-13 16:47:01

    U mnie lepiej sprawdzają się przesyłki kurierskie, dlatego z usług tej instytucji nie korzystam od lat. Jak chcę nadać przesyłkę zazwyczaj korzystam z Sendit, brokera kurierskiego, który umożliwia nadanie przesyłki w 100% online - wystarczy wypełnić krótki formularz, opłacić przesyłkę i wydrukować list przewozowy.

  • obywatel 2018-10-11 19:03:20

    to spółka stoppoint dostarcza klientów poczcie przez orlena jak i całą logistykę oraz metody płatności wszystko to na e sklepach w które teraz wszyscy wchodzą. To gruby temat i może powstać ogromna konkurencja dla amazona. Ciekawy temat

  • Antoni 2018-10-11 15:15:32

    Artykuł jest nierzetelny. Pisanie o 1 maszynie i wzroście obrotów to dla małych dzieci. A gdzie wynik netto Poczty za ostatnie lata ? Ile takich maszyn ma konkurencja i na koniec jaki udział w przewozach kurierskich i paczkowych ma poczta ? Może jeszcze dane na przestrzeni ostatnicj lat ?

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.