Poczta Polska usprawnia obsługę przesyłek z Azji

Autor: dlahandlu.pl 23 listopada 2018 13:08

Poczta Polska usprawnia obsługę przesyłek z Azji Fot. materiały prasowe

W sortowni Poczty Polskiej w Lublinie powstał nowy Oddział Celny Pocztowy, który usprawni obsługę przesyłek w pocztowym ruchu międzynarodowym. To kolejny element porozumienia, jakie w styczniu br. zostało podpisane pomiędzy Pocztą Polską, a Krajową Administracją Skarbową (KAS) Ministerstwa Finansów w sprawie współpracy, w zakresie odprawy celnej przesyłek pocztowych.

Poczta Polska po nawiązaniu współpracy z Pocztą Chińską stała się bardzo ważnym partnerem na dynamicznie rozwijającym się rynku przesyłek z Azji. Jednym z efektów tej współpracy jest uruchomienie tranzytu przesyłek pocztowych przez kolejowy port przeładunkowy w Małaszewiczach i sortownię Poczty Polskiej w Lublinie. Trafiają tu drogą kolejową z chińskich baz logistycznych w Chongqing, Tuanjiecun i Yiwiu. Dzięki temu nowy Jedwabny Szlak połączył drogą lądową Europę z Chińską Republiką Ludową i Dalekim Wschodem Azji. Poza  nią przesyłki pocztowe wędrują z Chin do Europy także drogą lotniczą, poprzez warszawskie Okęcie.

Dotychczas sortownia Poczty Polskiej w Lublinie przyjmowała ładunki z ChinaPost w kontenerach z przejścia Małaszewicze, ale bez  obsługi celnej, która była realizowana przez sortownię Poczty Polskiej w Warszawie. Zadaniem nowego oddziału będzie odciążenie warszawskiej sortowni Poczty Polskiej i przyspieszenie wprowadzenia przesyłek do obrotu krajowego oraz realizowanie tranzytu ładunku pocztowego do innych krajów europejskich.

W nowej jednostce będzie pracowało 48 celników oraz 40 pocztowców. Docelowo obsługiwanych może być około 100 tys. przesyłek dziennie.

– Polska jest ważnym krajem tranzytowym. Budowa nowego, Jedwabnego Szlaku powoduje, że polski rynek jest bardzo atrakcyjny. Dlatego zdecydowaliśmy o inwestycjach w modernizację struktury logistycznej. Obsługa rosnącej liczby przesyłek z zagranicy wymaga także dobrej współpracy pocztowców i służb celnych. Ważne jest sprawne stosowanie procedur celnych na całej trasie przesyłek, w szczególności w sortowniach Poczty Polskiej, dzięki czemu przesyłki szybciej trafią do adresatów – mówi Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej.

Obowiązkiem Poczty jest pobór opłat nałożonych przez Krajową Administrację Skarbową i odprowadzenie ich do Skarbu Państwa. Każdy towar przywożony spoza Unii Europejskiej musi bowiem przejść odprawę celną. To funkcjonariusz Krajowej Administracji Skarbowej decyduje  o zastosowaniu odpowiedniej stawki cła i VAT.

Powstanie Oddziału Celnego Pocztowego w Lublinie na terenie sortowi Poczty Polskiej w Lublinie  uregulowało rozporządzenie Ministra Finansów z 15 października 2018 r., które weszło w życie 20 listopada br.

Obsługa międzynarodowego rynku paczkowego jest jednym z trzech filarów nowej strategii rozwoju Poczty Polskiej na lata 2018–2022. Celem Poczty Polskiej jest koordynacja wymiany handlowej między Azją a Unią Europejską.  Poczta Polska chce zrealizować to zadanie przez przejęcie obsługi przesyłek pocztowych z Chin do krajów europejskich, które trafiają tu  drogą kolejową i zawarcie korzystnych umów z partnerami azjatyckimi oraz operatorami krajów europejskich.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.