Poczta Polska z dużym wzrostem sprzedaży usług kurierskich

Autor: dlahandlu.pl 23 października 2018 11:39

Poczta Polska z dużym wzrostem sprzedaży usług kurierskich Fot. materiały prasowe

Popyt na usługi kurierskie Poczty Polskiej dla klientów biznesowych e-commerce rośnie powyżej rynku. Z danych Poczty wynika, że w ciągu ośmiu pierwszych miesięcy 2018 roku wzrost liczby tych przesyłek przekraczał 19 proc. - podała spółka.

Poczta Polska zwraca uwagę,że rośnie także liczba paczek nadawanych przez klientów indywidualnych. W pierwszych ośmiu miesiącach tego roku w porównaniu do danych z analogicznego okresu roku ubiegłego wzrost ten wyniósł 23 proc.

– Mamy do czynienia z dynamicznym rozwojem e-commerce. Strategia Poczty Polskiej zakłada znaczne zwiększenie udziału w tym rynku. Odpowiedzią na te wyzwania jest budowa nowej struktury sieci logistycznej, unowocześnianie infrastruktury do obsługi paczek i inwestycja w Centralny Węzeł Logistyczny – mówi Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej.

W ramach budowy nowej architektury logistycznej Poczta Polska otworzyła w tym roku magazyn ekspedycyjno-rozdzielczy przesyłek paletowych w Łodzi, dodatkową halę w Olsztynie (wkrótce także w Koszalinie) oraz nową sortownię w Łodzi przeznaczoną tylko do obsługi przesyłek gabarytowych. W październiku Poczta Polska uruchomiła nowoczesną maszynę paczkową w Zabrzu, w drugiej co do wielkości sortowni w Polsce. Parametry maszyny zostały tak dobrane, by można było zabezpieczyć terminowość doręczania przesyłek także w chwilach niespodziewanych wzrostów ich liczby. Zainstalowany sorter obsłuży do 2,5 mln paczek miesięcznie, a jego przewidywana wydajność produkcyjna to 12 tysięcy paczek na godzinę.

Poczta Polska chce także wybudować do 2022 roku centralny węzeł tzw. hub logistyczny, który ma obsługiwać krajowy i międzynarodowy handel e-commerce, m.in. w ramach współpracy Poczty z Chinami i rozwijającym się Nowym Jedwabnym Szlakiem. 

W ubiegłym roku Poczta Polska obsłużyła ok. 120 mln przesyłek e-commerce, w tym roku rekord ten zostanie pobity. Firma odnotowuje również wysokie wzrosty zagranicznych przesyłek e-commerce, zwłaszcza z Poczty Chińskiej. Obecnie obrót międzynarodowy Poczty Polskiej to 15 proc. całego przychodu Poczty Polskiej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    10,99

  • Śr

    6,01

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8016

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.