Poczta Polska z nową strategią. Do 2023 roku podwoi przychody z rynku paczkowego

Autor: dlahandlu.pl 30 stycznia 2019 11:59

Poczta Polska z nową strategią. Do 2023 roku podwoi przychody z rynku paczkowego Fot. materiały prasowe Poczty Polskiej

Poczta Polska w ramach zaktualizowanej strategii na lata 2019–2023 stawia na zwiększenie przychodów z logistyki, e-commerce i usług paczkowych. W kluczowym biznesowo segmencie paczkowym Poczta chce osiągnąć 1,6 mld złotych przychodów.

Aktualizacja strategii wynika ze zmian zachodzących na rynku, na którym bardzo dynamicznie rozwija się segment paczkowy. W ramach corocznego procesu zarządzania strategicznego spółka przeprowadziła analizę rynku i swoich możliwości. Poczta Polska opiera wzrost ekonomiczny na trzech najbardziej perspektywicznych segmentach. Trzy osie wzrostu Poczty Polskiej tworzą: usługi paczkowe, logistyczne i e-commerce; rozwój usług międzynarodowych oraz finansowych i wsparcia dla zadań państwowych. Rozwojowi tych obszarów towarzyszyć ma dalsza cyfryzacja usług.

 –  Podstawowym celem podejmowanych przez nas działań pozostaje poprawa przychodów. Poczta Polska musi inwestować w infrastrukturę logistyczną, systemy IT i pracowników. Tylko w ubiegłym roku przeznaczyliśmy na inwestycje 200 mln zł. Do 2023 r. planujemy kolejne wydatki na ten cel rzędu 1,3 mld zł. Główny ciężar finansowy poniesiemy w latach 2020–21. Będzie to blisko 0,6 mld zł, które przeznaczymy głównie na sieć logistyczną – mówi Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej.

Spółka chce zmienić sieć logistyczną, której struktura musi zostać dostosowana do zjawisk rynkowych, np. zwiększającego się strumienia przesyłek międzynarodowych, również tych dostarczanych do Polski spoza Unii Europejskiej. W nowej perspektywie strategicznej do 2023 r. Poczta Polska ma generować blisko 8 mld zł przychodów, z czego około 20 proc. mają zapewniać paczki.

Poczta Polska wyodrębniła główne działania, w ramach których będzie ulepszać swoje kluczowe obszary. Zaplanowano takie działania jak: rozwój systemów informatycznych niezbędnych do efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstwa, inwestycje w sieć pocztową i budowę nowych sortowni oraz wyposażenie ich w maszyny do rozdziału paczek, a także reorganizację wewnętrzną struktury przedsiębiorstwa i poprawę wynagrodzeń pracowników. 

Perspektywa pracownika pozostaje jednym z najważniejszych elementów strategii i wyzwań stojących przed Pocztą Polską. W poprzednich dwóch latach poprawiono warunki pracy, a w szczególności podniesiono poziom wynagrodzeń pracowników o ponad 20%.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!


WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,07

  • Min

    1,78

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.