Pogoda popsuła szyki branży e-commerce w pierwszą niehandlową niedzielę

Autor: dlahandlu.pl 12 marca 2018 14:00

Pogoda popsuła szyki branży e-commerce w pierwszą niehandlową niedzielę Fot. Shutterstock.com

- Pomimo kampanii reklamowych wielu sklepów internetowych pod hasłem „jesteśmy otwarci w niedzielę”, z danych Płatności Online Blue Media - z którego korzysta kilka tysięcy sklepów internetowych - wynika, że obrót w ostatnią niedzielę nie wzrósł znacząco w porównaniu do poprzednich niedziel. Choć nieznacznie wzrosła liczba transakcji w e-sklepach, to nieco obniżyła się ich średnia wartość w porównaniu do poprzednich niedziel - komentuje Krystian Wesołowski, ekspert Blue Media od rynku e-commerce.

Z czego to wynika? - Internetowym sklepom plany popsuła... ładna pogoda w niedzielę. Od dawna dostrzegamy korelację między ładną pogodą w weekend a liczbą transakcji internetowych. W ciepłe i słoneczne soboty i niedzielę rzadziej przebywamy w domu, a tym samym rzadziej robimy zakupy online. Moim zdaniem realny wpływ zakazu handlu w niedzielę na polski rynek ecommerce będziemy mogli ocenić dopiero za kilka miesięcy, kiedy Polacy na dobre przyzwyczają się do wprowadzanych zmian dotyczących handlu w niedzielę - wyjaśnia ekspert.

Z kolei wśród e-sklepów platformy Shoper w pierwszą niehandlową niedzielę liczba transakcji wzrosła o ponad 25 proc., a przychody - o prawie 20 proc. Mimo nieznacznej mniejszej (o około 3 proc.) liczby odwiedzin, wzrosła liczba transakcji, co może oznaczać, że internauci byli bardziej skłonni realizować tego dnia zakupy. 

Porównując wyniki sprzedaży z weekendami z poprzednich lat widać, że rynek e-commerce nieustannie rośnie, niemniej dynamika zmian transakcji i sprzedaży w ostatnią niedzielę były skokowo wyższe niż wynikałoby z ogólnej tendencji wzrostowej. 

- Ponieważ była to pierwsza niedziela bez handlu, a także pierwszy ciepły weekend, z pewną ostrożnością podchodzimy do jego oceny. Będziemy obserwować ruch w sklepach działających na naszej platformie przez kolejne niedziele. Pierwszy weekend pozwala przypuszczać, że zakaz handlu będzie szansą dla sklepów internetowych - tłumaczą eksperci platformy Shoper.

Czytaj także: Pierwsza niedziela bez handlu przeszła do historii. Świat kręci się dalej
Na Węgrzech zakaz handlu w niedziele okazał się niewypałem, jak będzie w Polsce?

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 694644

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane