Polacy kojarzą smart living głównie z nowymi technologiami

Autor: dlahandlu.pl 25 lipca 2018 14:32

Polacy kojarzą smart living głównie z nowymi technologiami Fot. Shutterstock

Jak pokazuje badanie Payback Opinion Poll, dla większości Polaków zagadnienia związane z tzw. smart living to nadal zagadka. Mimo to, mniej lub bardziej świadomie, realizujemy założenia „sprytnego” życia – często sięgamy po nowoczesne technologie i rozwiązania, aby ułatwić sobie codzienne funkcjonowanie.

Według deklaracji, z pojęciem smart living zetknęła się dotychczas co czwarta osoba ankietowana przez Payback. W tej grupie badanych jest ono zwykle utożsamiane z wygodą zapewnianą przez nowe technologie, które wyręczają nas w wielu zadaniach (52%), a także z inteligentnym, sprytnym życiem (45%) oraz jego optymalizacją i wykorzystaniem posiadanych zasobów (40%). Obszary smart living, jakie wskazali respondenci, to przede wszystkim inteligentne urządzenia, takie jak smartfon, tablet, smartwatch czy smart TV (73%), a także smart home (58%) i smart shopping (54%).

Większość osób, którym nie jest obce pojęcie „sprytnego” życia (61%), uważa, że wymaga ono umiejętności korzystania z nowoczesnych urządzeń. Zainteresowanie nowymi technologiami jest bardzo duże – deklaruje je aż 71% ogółu badanych. Prawie każdy używa na co dzień smartfona (91%). Zdecydowanie częściej korzystamy z laptopów (84%) niż z komputerów stacjonarnych i tabletów (odpowiednio 44% i 36%). Relatywnie niewiele osób posiada inteligentny sprzęt RTV/AGD (26%), ale ponad połowa deklaruje, że chciałaby mieć go w domu.

Mniej powszechne są rozwiązania z zakresu smart home – korzysta z nich co czwarty ankietowany. Największą popularnością cieszą się w tym przypadku piloty do zdalnego zamykania, np. drzwi (35%), czujniki ruchu oraz urządzenia do sterowania oświetleniem (po 34%), a także alarmy (33%). 28% stosuje rozwiązania do zdalnego sterowania temperaturą i wilgotnością.

Wciąż bardzo niewiele osób może pochwalić się „sprytnymi zegarkami” (smartwatch) (8%) lub inteligentnymi samochodami (2%), ale zainteresowanie nimi jest bardzo duże. Smartwatch to marzenie 22% badanych, a smart car – 25%.

Smart living nie musi wiązać się z dużymi wydatkami na inteligentne urządzenia. Najlepszym przykładem są różnego rodzaju automaty, które upraszczają dokonywanie transakcji konsumenckich. Zdecydowana większość uczestników badania PAYBACK korzysta z automatów z napojami lub przekąskami (87%), paczkomatów (83%) i biletomatów (82%), przy czym te drugie cieszą się największą popularnością – ponad połowa ankietowanych, zapytana o automaty, z których korzysta najczęściej, wskazała właśnie na paczkomaty.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,33

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551950

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.