Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Polacy kupują w sieci rzadziej, ale za większe kwoty

Autor: dlahandlu.pl 23 kwietnia 2015 10:26

W Polsce, 27% ankietowanych przyznaje, że robi zakupy w sieci przynajmniej raz w tygodniu, co oznacza spadek o 6 punktów procentowych. Co ciekawe, ponad połowa ankietowanych kupuje w sieci raz lub dwa razy w miesiącu. Podobna tendencja występuje również wśród hiszpańskich konsumentów, gdzie 22% kupujących deklaruje częste zakupy.

Prawie jedna czwarta francuskich konsumentów decyduje się na e-zakupy przynajmniej raz w tygodniu. Dla porównania w ubiegłym roku taką odpowiedź wskazało 22% ankietowanych.

„Polacy nieco rzadziej kupują w internecie, ale roczne wydatki na zakupy online rosną. Przy jednej transakcji jesteśmy w stanie wydać znacznie więcej niż jeszcze kilka lat temu. Według ostatniego raportu Gemius, Polacy przeznaczają średnio 250 zł podczas jednej wizyty w sklepach internetowych sprzedających odzież, obuwie lub akcesoria. Kwota, jaką konsument decyduje się zostawić w sklepie internetowym jest ściśle związana z zaufaniem. Kupujący, który czuje się pewnie i bezpiecznie w e-sklepie, chętniej zrobi zakupy za wyższą kwotę – komentuje Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.

Według danych amerykańskiej platformy RetailMeNot, przeciętna kwota, jaką Europejczycy przeznaczą na e-zakupy w bieżącym roku wzrośnie w porównaniu do wartości z zeszłego roku. Według danych platformy, najwięcej na zakupy w sieci wydają Brytyjczycy. Przeciętny obywatel Wielkiej Brytanii w 2014 roku wydał online 1071 funtów (ok. 5946 złotych), a w 2015 roku kwota ma wzrosnąć do 1174 funtów (ok. 6519 złotych). Internetowe zakupy Polaków nie opiewają na takie wysokie kwoty. W ubiegłym roku wyniosły 181 funtów (ok. 1005 PLN). Według prognoz w 2015 roku kwota ta ma wzrosnąć o 14,2% do 206 funtów (ok. 1144 złotych).

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,52

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.