Polscy sprzedawcy eBay eksportują średnio do 28 krajów

Autor: dlahandlu.pl 6 marca 2018 10:57

Jak wynika z danych eBay, polscy sprzedawcy jednego z największych portali aukcyjnych na świecie eksportują swoje towary średnio do 28 krajów. To wynik dwa razy lepszy od sprzedawców eBay z Niemiec, których oferta trafia średnio do 14 państw.

Zgodnie z raportem Poczty Polskiej, tylko 7% sklepów internetowych w Polsce osiąga przychody ze sprzedaży do innych krajów. Dane przedstawiają się zupełnie inaczej w odniesieniu do sprzedających na platformach e-commerce. Przykładowo prawie 40% sprzedawców eBay w ujęciu globalnym eksportuje swoje towary na więcej niż cztery kontynenty. Badania przeprowadzone przez amerykański serwis wskazują, że szansa na przetrwanie młodych eksporterów na eBay jest dwa razy większa niż w przypadku prowadzenia własnego sklepu internetowego.

– Prawdziwy potencjał dla rozwoju każdej, nawet najmniejszej firmy, drzemie w handlu międzynarodowym. Obserwujemy, że polscy sprzedawcy coraz chętniej i odważniej podchodzą do pomysłu wyjścia ze swoją ofertą poza granice kraju. W ten sposób można zwiększyć obroty nawet w ciągu pierwszego roku funkcjonowania. Przykładem są nasi nowi polscy sprzedawcy, z których dziesięciu największych w pierwszym roku swojej działalności wygenerowało obroty w wysokości 1 000 000 euro. W warunkach wyłącznie polskiego rynku byłoby to znacznie trudniejsze – powiedziała Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną.

Z danych unijnych wynika, że na przestrzeni 10 lat (2006-2016) odsetek aktywności zawodowej kobiet w Polsce wzrósł o 9,6 p.p. Jest to dynamika prawie dwa razy wyższa niż średnie tempo wzrostu w krajach Unii Europejskiej (4,3 p.p.). W ogólnym rozrachunku wskaźnik aktywności kobiet w odniesieniu do całej populacji jest nadal niższy niż pozwalałby na to potencjał. W branży e-commerce sytuacja nie wydaje się jednak najgorsza. Badania platformy Shoper wskazują, że ponad 40% sklepów internetowych prowadzonych jest przez kobiety.
 – Z roku na rok obserwujemy coraz większą aktywność na polu sprzedaży transgranicznej wśród kobiet. Cieszy nas, że kobiety przestają się bać stereotypów i rozkręcają firmy w branży informatycznej czy motoryzacyjnej – powiedziała Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.