Polski rynek odzieży i obuwia wart 29 mld zł

Autor: wirtualnemedia.pl 22 lipca 2013 10:11

Rynek odzieży i obuwia w Polsce wzrósł w 2012 roku o ponad 2 proc., do wartości prawie 29 mld zł - wynika z raportu firmy badawczej PMR, który podał serwis wirtualnemedia.pl.

Choć przychody większości firm odzieżowych oraz obuwniczych wzrosły w 2012 roku w porównaniu do roku wcześniejszego, to widać przesunięcia pomiędzy kategoriami w porównaniu do ubiegłorocznego badania. Udział firm, które zanotowały wzrost przychodów, spadł o 5 pkt. proc., głównie na rzecz tych, których dochody spadły.

Na 2013 rok PMR prognozuje dalszy spadek dynamiki wzrostu - do poziomu ok. 1 proc.

Z badania PMR wynika, że nastroje w branży są dalekie od optymistycznych. Co piąty przedstawiciel badanych firm ocenił aktualną sytuację jako dobrą, podczas gdy niemal połowa postrzega ją negatywnie. W ocenie ponad połowy respondentów sytuacja na rynku w najbliższym czasie nie ulegnie poprawie.

Trudna sytuacja w branży wynika bezpośrednio z mniejszej liczby klientów. Respondenci wskazują albo na mniejszą niż dotychczas liczbę konsumentów (14 proc.) albo na zubożenie polskiego klienta, który dysponuje mniejszymi środkami na zakupy odzieżowe czy obuwnicze.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10821

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane