Poradnik: Jak sprzedawać na Instagramie

Autor: pr 1 sierpnia 2019 13:20

Miała 2 miliony fanów, nie sprzedała 36 koszulek” - taki nagłówek obiegł niedawno sieć, sugerując, że influencerzy z Instagrama nie potrafią sprzedawać. Tymczasem 41 proc. sprzedawców na platformie Shoper wykorzystuje ten serwis do promocji, a sukces sklepu Nancy Accessories pokazuje, że Instagram może znacząco wpłynąć na rozwój sklepu.

Historia 18-letniej influencerki Arii i jej nieudanej próby zarobienia na popularności w sieci może być omawiana jako przykład, jak nie używać mediów społecznościowych. Gwiazda Instagrama najwyraźniej uwierzyła, że 2,6 miliona fanów profilu zastąpi jej dobrą strategię marketingową. Wypuściła “własną” kolekcję ubrań z nadrukami, która jednak nie pasowała do stylu prezentowanego na jej profilu, a potem prawie jej nie promowała. W efekcie w przedsprzedaży nie zdobyła minimalnej liczby zamówień wymaganej przez producenta ubrań do rozpoczęcia produkcji.

Nie dowodzi to jednak, że Instagram nie sprzedaje, ale pokazuje, że dostarczanie fanom rozrywkowych treści to co innego niż angażowanie ich do działania. “Kluczowymi aspektami są: nazwa profilu, zdjęcie profilowe, konkretne bio, link do witryny, włączenie funkcji zakupów, spójna strategia prowadzenia konta” - podpowiadają eksperci Uniwersytetu Shopera w poradniku dla sprzedawców. Tymczasem profil Arii pełen jest przebojowych zdjęć, ale brak mu opisu konta czy linka do powiązanej strony, przez co nie budzi zaufania potencjalnych kupujących.

- O tym, że promocja na Instagramie ma sens, przekonuje zaangażowanie w ten serwis właścicieli sklepów internetowych. Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że aż 41 proc. sklepów na platformie Shoper ma swoje profile na Instagramie. Z kolei 29 proc. sprzedawców prowadzi tam płatne kampanie reklamowe. Warto pamiętać, że co prawda zwiększają one zasięg, ale nie zastąpią strategii sprzedaży - zauważa Dominik Cisoń, Customer Success Specialist platformy Shoper.

Modelowym przykładem rozwoju instagramowego profilu powiązanego ze sprzedażą w sieci jest sklep Nancy Accessories. W jego ofercie znajdują się kolorowe etui na smartfony, tablety i laptopy, nadające podobnym do siebie gadżetom indywidualny wygląd. Zainteresowane nimi są głównie kobiety, więc idealnym kanałem komunikacji jest Instagram - badanie NapoleonCat pokazuje, że 59 proc. jego polskich użytkowników to płeć piękna.
Magdalena Kucia-Ochal uruchomiła profil @nancyaccessories zanim jeszcze ruszył jej obecny sklep internetowy. Przez pewien czas głównym kanałem do składania zamówień były więc wiadomości prywatne na Instagramie. Aby dotrzeć do nowych osób nawiązała współpracę z influencerami.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,20

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6551
Ilość aktualnych ofert: 303040

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.