Poradnik: Jak zbudować skuteczną strategię cenową w e-sklepie

Autor: dlahandlu.pl 24 sierpnia 2018 10:50

Poradnik: Jak zbudować skuteczną strategię cenową w e-sklepie Fot. Shutterstock.com

W podręczniku do ekonomii wygląda to banalnie - krzywa popytu przecina się z krzywą podaży. W punkcie równowagi wyznaczają optymalną cenę. W rzeczywistości, bardziej złożonej niż szkolny wykres, sprzedawcy odnajdują ten punkt powoli - metodą prób i błędów. Dobra strategia cenowa sprawi, że tych drugich będzie jak najmniej - uważają eksperci platformy Shoper.

Klasyczny wykres popytu i podaży nie jest jednak bezużyteczny. Pokazuje, że każdy producent ma wybór. Może pójść w ilość, sprzedawać dużo po niskiej cenie i z małą marżą, albo postawić na niewielką sprzedaż relatywnie drogich produktów. Jest też cały wachlarz opcji sytuujących się gdzieś pośrodku. Łatwo je wypróbować, bo w sklepie internetowym manipulowanie cenami jest prostsze niż w tradycyjnym handlu. Aktualizacja pojawia się na stronie w sekundę. Można jej dokonywać nawet kilka razy w ciągu dnia. I warto, jeśli zachodzi taka potrzeba. Ważne, by nie robić tego przypadkowo, opierając się na przeczuciach. Lepiej nadać ramy takim zabiegom, wykorzystując podstawowe metody budowania strategii cenowej.

  • AdamB468 2018-08-25 12:32:04

    Na sprzedaż towaru drogiego, składają się następujące rzeczy: sklep musi wyglądać wizualnie tak, że od razu kojarzy się z produktami premium (w stosunku do tańszych odpowiedników). Sprzedawane towary w rzeczywistości muszą być najwyższej jakości i nie da się ukryć, że cena musi być wyższa, czasami nawet znacząco. Do tego gwarancje, profesjonalna obsługa (np. z krótkim czasem dobitnie wyjaśniających odpowiedzi), różnego rodzaju ubezpieczenia wysyłek itd. Jednym słowem: Klient płaci drożej, ale ma większe poczucie bezpieczeństwa, że nie zostanie oszukany. Taki cel powinien przyświecać komuś, kto nie chce walczyć cenowo. Jeśli walka wyłącznie cenowa, to ceneo lub allegro i Klient sam się znajdzie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.