REKLAMA
REKLAMA

Prawie 90 proc. internautów uważa, że ceny żywności i napojów bezalkoholowych wzrosły

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 25 lipca 2013 10:34

Mimo iż zgodnie z danymi GUS, w ciągu ostatniego roku dynamika cen produktów i usług systematycznie się obniżała, 89% internautów uważa, że w tym czasie ceny żywności i napojów bezalkoholowych wzrosły. Podobne opinie panują wśród internautów na temat innych kategorii produktów i usług. Co więcej, duża część internautów jest zdania, że w ciągu kolejnych 12 miesięcy należy spodziewać się dalszego podobnego do dotychczasowego wzrostu cen we wszystkich kategoriach produktów i usług - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

REKLAMA
Internauci są zgodni, że w ciągu ostatniego roku ceny wzrosły znacznie lub umiarkowanie we wszystkich kategoriach produktów i usług, przy czym największy odsetek respondentów (89%) zauważył wzrost cen żywności, zaś najniższy (55%) - w kategorii kultury i rozrywki.

- Z „Raportu o inflacji" Narodowego Banku Polskiego z lipca 2013 roku wynika, że w maju tego roku dynamika cen produktów i usług wyniosła zaledwie 0,5%. Oznacza to, że rzeczywisty wzrost cen był niewielki. Jednocześnie biorąc pod uwagę fakt, że w tym czasie też systematycznie spadała dynamika płac, konsumenci mogli mieć wrażenie, że to wzrastają ceny, gdyż, mimo iż pozostawały one na niemal niezmienionym poziomie, przeciętny Kowalski mógł sobie pozwolić na mniej. Ponadto, w okresie spowolnienia gospodarczego, o którym generalnie mówi się dosyć dużo, również w kontekście problemów na rynku pracy, sama atmosfera może mieć wpływ na postrzeganie cen przez konsumentów, którzy zaczynają ograniczać swoje wydatki i w sposób bardziej przemyślany dokonywać zakupów - mówi Krzysztof Szczerbacz z ARC Rynek i Opinia.

Badanie zostało zrealizowane w maju 2013, metodą CAWI (badanie on-line), próba internautów N=1552.

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA