Prezes bdsklep.pl na EEC 2018: Dyskonty zmieniły oblicze rynku FMCG

Autor: dlahandlu.pl 17 maja 2018 11:52

Prezes bdsklep.pl na EEC 2018: Dyskonty zmieniły oblicze rynku FMCG Jacek Palec, prezes zarządu bdsklep.pl, fot. PTWP

- Za pięć lat przestaniemy mówić o e-commerce, bo to pojęcie jako osobna kategoria, być może, przestanie funkcjonować. Zmierzamy do omnichannel, czyli rzeczywistości w której mamy wiele punktów styku z towarem czy sklepem. Klienta trzeba pozyskiwać, doceniać i nagradzać, to będzie oczywiste - mówił Jacek Palec, prezes zarządu bdsklep.pl, w trakcie debaty ,,Zarządzania informacją... dźwignią handlu", która odbyła się w ramach X Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

- Jako bdsklep.pl handlujemy najbardziej dostępnym towarem, ale produkty FMCG przeszły dużą ewolucję wraz z ekspansją dyskontów, które zmieniły oblicze handlu spożywką. Mamy wysyp artykułów marki własnej, a producenci brandowi tracą skalę sprzedaży. Z tym zjawiskiem zmagają się nawet giganci, tacy jak np. Procter&Gamble. Cios ich marce Papmers zadały pieluchy marki własnej Biedronki. Niektóre markowe produkty będzie łatwiej kupić w internecie. E-grocery będzie miało głęboki sens, bo części produktów nie dostaniemy już poza dużymi sklepami - przewiduje Jacek Palec.

W ostatnim czasie bdsklep.pl zainwestował w przebudowę strony, badania klientów, automatyczne systemy personalizacji. - Sprzedaż w e-commerce jest nierytmiczna, mamy 70-80 tys. zamówień miesięcznie, bez dobrego czytania klienta to bardzo kosztowny biznes. Ważna jest analityka, która pomoże nam budować rentowność i zaoferować klientom lepszy user experience - mówił prezes bdsklep.pl.

Jacek Palec podkreślił, jak duże znaczenie ma w handlu online personalizacja oferty. - Musi być ona mniej nachalna, ale dająca klientowi realne korzyści. Klient płaci czasem i danymi, ale dostaje bardziej dopasowane do swoich potrzeb produkty. Kluczowa jest dobra implemantacja – co i kiedy zaoferować. Oszczędzajmy czas klienta, a nie pieniądze. Analiza historii zakupowej daje nam potencjał do zmiany nawyków zakupowych konsumentów – możemy sprzedać nawet 120 tys. unitów więcej w ciągu miesiąca. Konsument jest z zasady monokategroryjny, dlatego warto mu proponować nowe rzeczy - tłumaczy Jacek Palec.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8059

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.