Prezes Merlina: Chcemy być drudzy po Empiku (wywiad)

Autor: dlahandlu.pl 5 października 2018 10:20

Prezes Merlina: Chcemy być drudzy po Empiku (wywiad) Na zdj. Łukasz Szczepański, prezes Merlin Group, fot. materiały prasowe

O współpracy z KryptoJam, akwizycjach i planach na przyszłość rozmawiamy z Łukaszem Szczepańskim, prezesem Merlin Group S.A.

Kiedy Topmall przejmował Merlina, sytuacja spółki była nie do pozazdroszczenia: wnioski o upadłość, zaległości wobec pracowników, kryzys wizerunkowy… A jednak odważył się Pan zagrać va banque. Opłaciło się?

Oczywiście! To wspaniała przygoda i wielki sukces zespołu zaangażowanego we wskrzeszenie tej legendarnej, polskiej marki. W ciągu trzech lat ze spółki na skraju upadłości i zapomnienia udało nam się zbudować jedną z największych i najszybciej rosnących polskich grup e-commerce specjalizującą się w sprzedaży kultury przez internet. Obecnie jako Merlin Group jesteśmy w TOP 3 największych sprzedawców książek online. Dysponujemy własnym centrum logistycznym, które zapewnia obsługę już nie tylko sklepów w grupie, ale również świadczy komercyjne usługi dla rynku, co jest dla mnie bardzo ważnym sygnałem, że rynek nam ufa i docenia starania zespołu Merlin Group, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie.

Wciąż toczą się postępowania układowe. Jaka jest dzisiaj sytuacja spółki?

Jesteśmy w trakcie postępowania układowego w spółce Magus SA (dawny Merlin.pl SA), trwa głosowanie nad zaproponowanym wierzycielom układem.

Jak wygląda współpraca z ATP Funduszem Inwestycyjnym Zamkniętych Aktywów Niepublicznych?

ATP FIZAN jest naszym największym akcjonariuszem i bardzo ważnym partnerem, który wspiera kapitałowo oraz doradczo rozwój Merlin Group.

Merlin może być zadowolony z przychodów w I półroczu, ale strata spółki wzrosła. Co obciąża wynik?

Obciążeniem dla wyniku były przede wszystkim inwestycje w rozwój platform informatycznych, przygotowanie centrum logistycznego do świadczenia usług dla podmiotów zewnętrznych oraz marketing. Jesteśmy spółką technologiczną, cały czas inwestujemy, walczymy o wzrost liczby zamówień oraz ich rentowności, zatrudniamy najlepszych ekspertów. To kosztuje, ale też przekłada się na wzrost dynamiki przychodów, a tym samym osiągnięcie progu rentowności w nieodległej przyszłości.

W 2016 roku zapowiadaliście, że na koniec 2018 roku przychody będą wynosiły 100 mln zł. Plan na 2017, czyli 50 mln zł udało się zrealizować. Jak będzie w tym roku?

W tym roku zgodnie z planem dużą rolę odegra akwizycja. Szacujemy, że łączne przychody wszystkich podmiotów należących do Grupy na koniec roku przekroczą 100 mln zł

  • mav 2018-10-09 10:10:21

    spokojnie 1 zł będzie, tylko niech ogłosza ten układ w tej spółce co mają to będzie hot

  • Stoppoint! 2018-10-06 03:03:00

    Dobrze podane info by zachęcić leszcza. Spółka nigdy nie będzie HOT, ponieważ technologia idzie do przodu a ludzkość ma progres, przez co książki odchodzą do lamusa, taka niestety jest prawda.

    Spółka grana pod tymczasowe zajęcie kapitału leszcza, by nie wylądował na niewłaściwych spółkach.

    Da się zarobić, ale trzeba w odpowiednim momencie wyjść.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.