Prezes Szopi.pl na EEC 2018: Jest wiele barier rozwoju e-grocery

Autor: dlahandlu.pl 23 maja 2018 12:54

Prezes Szopi.pl na EEC 2018: Jest wiele barier rozwoju e-grocery Zbigniew Płuciennik, On Demand Sp. z o.o. (portal Szopi.pl) - prezes zarządu. Fot. PTWP

Segment e-grocery, czyli sprzedaż żywności przez internet, w Polsce stanowi obecnie około pół procenta całkowitego rynku zakupów, tymczasem średnio we wszystkich innych kategoriach konsumenckich udział ten zbliżony jest do 10 proc. – ocenia Zbigniew Płuciennik, prezes zarządu spółki On Demand, właściciela portalu Szopi.pl.

 - Jest wiele barier rozwoju e-gorcery. Na pewno największymi barierami są koszty, szybkość i wybór dostawy. Natomiast w przypadku interfejsu, można dokonać najprostszych zmian, by poprawić wygodę zakupów. Wiele sklepów już stosuje takie rozwiązania jak np. powtarzanie koszyka, czyli korzystanie z przyzwyczajenia klienta i takie zaprojektowanie ścieżki decyzyjnej, by nie musiał sam wybierać, by z automatu wykonał czynność, do której już jest przyzwyczajony, do której ma zaufanie i którą lubi – tłumaczył Zbigniew Płuciennik podczas panelu ,,Rewolucja w handlu", który odbyła się podczas X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Jego zdaniem, w przypadku segmentu, jakim jest e-grocery, czyli sprzedaż przez internet artykułów spożywczych, standardowy interfejs, który obecnie najczęściej używamy – czyli przesuwanie myszką i klikanie produktów – jest niezbyt wygodny. - To się wiąże ze specyfiką zakupów spożywczych – często jest to wybór kilkudziesięciu drobnych rzeczy, które w sklepie off line po prostu wrzucamy do koszyka. W sklepie internetowym musimy w jakiś sposób je włożyć do elektronicznego koszyka. Moim zdaniem ten proces jest bardzo niewygodny dla klienta. Przy obecnych interfejsach widoczna jest szalona różnica w customer experience, czyli w poczuciu, że kupujemy produkt wysokiej jakości. Szczególnie ta różnica widoczna jest w przypadku artykułów świeżych – mówił Zbigniew Płuciennik.

Kluczową sprawą jest także możliwość zaoferowania wygodnej dostawy. - Przykładem kraju, który jest najbardziej rozwinięty jeśli chodzi o handel e-grocery jest Korea Południowa. Udział sprzedaży żywności w całym rynku handlu sięga tam do 20 proc. Tam sklepy omnichanel proponują wiele różnych form dostawy: np. dostawa za pół godziny, za godzinę, za dwie, za pięć, w następnym dniu, za trzy dni, a także równe formy odbioru, np. pick up w sklepie, czy na parkingu. Możliwość wyboru jest bardzo łatwa, ale sztuką jest też, aby zaoferować to w taki sposób, aby klient się nie pogubił – wymieniał prezes platformy Szopi.pl.

Jego zdaniem, nowe technologie to przede wszystkim ułatwianie klientom robienia zakupów przez internet, szczególnie w e-grocery. - Mówimy tu na przykład o agencie dialogowym. Jest to pomysł, który funkcjonuje już od lat, ale to musi być tak zrobione by było dla klienta wygodne, by program, który funkcjonuje jako agent dialogowy rozumiał klienta i mógł mu oferować to co potrzebuje. W kontekście technologii sztucznej inteligencji pojawia się coraz więcej rozwiązań, kiedy ta relacja zaczyna przypominać kontakt z żywym człowiekiem - mówił Zbigniew Płuciennik.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    14,74

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.