Prezes Szopi.pl na FRSiH: Powszechność smartfonów zmienia mentalność konsumentów

Autor: dlahandlu.pl 28 listopada 2018 12:09

Prezes Szopi.pl na FRSiH: Powszechność smartfonów zmienia mentalność konsumentów Na zdj. Zbigniew Płuciennik, prezes Szopi.pl. Fot. Żelazna Studio

Gwałtowny wzrost popularności smartfonów zmienia mentalność konsumentów i burzy bariery, które przeszkadzają w rozwoju technologii i usług – oceniał Zbigniew Płuciennik, prezes Szopi.pl, podczas panelu Future retail: Omnichannel, Digital, E-commerce, który odbył się w ramach XI FRSiH.

Jego zdaniem, rozwój oferty jego firmy był możliwy dzięki gwałtownemu wzrostowi popularności smartfonów. - Należymy do tzw. sharing economy – nasi podwykonawcy działają w podobnym modelu jak Uber. Ten model jest możliwy od niedawna, od 2-3 lat, ze względu na eksplozję smartfonizacji, która ułatwiła połączenie osób między sobą i z platformą, która realizuje zamówienie – mówił prezes Szopi.pl.

- Nasi klienci to np. matki z dzieckiem, osoby, które mają utrudnione wychodzenie z domu. Dostawa następuje dość szybko, tego samego dnia. Jest to taka część rynku, która pozostanie. Natomiast teraz na polski rynek wchodzi usługa click and collect, która ma przewagę kosztową. Trudno powiedzieć jak się w Polsce rozwinie, czy będzie tak popularna jak np. we Francji. Pojawiają się także inne możliwości, np. odbiór „przy krawężniku”. Te wszystkie opcje będą jakąś częścią rynku, ale też dużą, być może znaczącą pozostaną dostawy na trzeci dzień towarów trwałych, gdzie głównym kryterium będzie cena – mówił Zbigniew Płuciennik.

Jego zdaniem, w kwestii sprzedaży przez internet artykułów spożywczych, szczególnie świeżych, zawsze będzie istniała grupa osób, które będą chciały dotknąć produktu przed jego zakupem, jednak także w tym zakresie z pomocą przychodzą nowe technologie. - Już teraz są start-upy, które specjalizują się w różnych formach wirtualnej rzeczywistości i pokazują na ekranie smartfona te produkty, które klient będzie kupował – mówił Zbigniew Płuciennik.

Smartfonizacja wspiera także rozwój usługi zamawiania przez internet. - Kilka lat temu nastąpił wzrost dostaw z restauracji i obecnie te dwa rynki - dostawy z restauracji i dostawy zakupów e-grocery są już porównywalnej wielkości. Przełamywana jest bariera psychologiczna nawet do tego stopnia, że mówi się już o restauracjach, które nie będą miały własnej sali dla klientów, ale będą kuchnią, która specjalizuje się wyłącznie w dowozach – mówił prezes Szopi.pl.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.