PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Przedstawiciel A.T. Kearney na EEC: Polski klient patrzy na cenę, ale można konkurować w inny sposób

Autor: www.dlahandlu.pl 17 maja 2013 11:02

Przedstawiciel A.T. Kearney na EEC: Polski klient patrzy na cenę, ale można konkurować w inny sposób

Polska jest obecnie najszybciej rosnącym krajem w sektorze e-commerce w Europie. - Prognozujemy, że dojdziemy z poziomu 21,5 mld zł wartości rynku e-commerce w 2012 r. do 40 mld, co oznacza wzrost rdr o ok. 18 proc. Migracja do internetu w kolejnych latach nadal będzie następowała. Szacujemy, że procent sprzedaży w internecie w stosunku do całej sprzedaży detalicznej wynosi ok. 3,8 - 4 proc. W krajach wzorcowych pod tym względem, sprzedaż jest na poziomie 8 - 12 proc. - powiedział podczas EEC 2013 Maciej Gawinecki, executive advisor w A.T. Kearney

Maciej Gawinecki zwraca uwagę, że najwięksi gracze na rynku łączą model sprzedaży tradycyjnej oraz internetowej. Jego zdaniem Polska jest trudnym rynkiem dla e-commerce - poziom penetracji szerokopasmowego internetu jest ciągle poniżej średniej europejskiej.

Przedstawiciel A.T. Kearney nie zapomina również o specyfice polskiego klienta. - Utrwaliło się, że polski klient jest bardzo czuły na cenę. Badania mówią, że polscy konsumenci mogą zmienić decyzję o wyborze sklepu widząc różnicę jednego złotego w cenie. Pojawia się pytanie czym wygrać jeśli nie ceną. Jedną z opcji jest asortyment, ale to przewaga, którą można łatwo zniwelować. Drugą opcją jest logistyka i szybkie dotarcie do klienta. Kolejną możliowością jest przeniesienie konkurencji na poziom marki - czyli wytworzenie u klienta świadomości, że są marki pierwszego wyboru np. Empik w sektorze książek i płyt - wyjaśnia Gawinecki i przypomina o tym, że sklepy mogą również wygrywać jakości obsługi klienta, co w Polsce jest nadal zaniedbywane. Jako przykład podaje Amazona, gdzie jakość obsługi klienta została doprowadzona do perfekcji.

- Trudno obecnie powiedzieć, że są na zachodzie koncepty, których nie widać w Polsce. Jednym z nich jest zwiększenie wagi doradztwa dla klienta. Takim przykładem jest chociażby inspiracja jak się ubrać czy gdzie pojechać. Drugą kwestią, którą planuje już wiele sklepów jest usprawnienie komunikacji klienta ze sklepem. Trzeci trend to m-commerce. Eksperci mają nadzieję, że posiadanie urządzenia mobilnego pozwoli skrócić czas pomiędzy impulsem a faktem sprzedaży - wylicza Gawinecki i przywołuje przykłady kolejnych działań wspierających proces sprzedaży w internecie.

- Obecnie pracuje się nad rozwiązaniami pozwalającymi na sfotografowanie rzeczy np. spotkanej na ulicy, przekonwertowanie zdjęcia i dokonanie zakupu w systemie 1- click purchase. Widoczny jest również trend KYC (know your customer), który opiera się na tym, aby jak najlepiej zrozumieć preferencje klienta i zaproponować jak najlepszą wartość w sklepie. Warto również wspomnieć o innowacyjnych rozwiązaniach logistycznych stosowanych w przypadku sprzedaży przez internet żywności. Tego typu rozwiązaniem stosowanym również w Polsce jest usługa click and collect czyli odbieranie zakupów dokonanych przez internet w sklepie - wyjaśnia.
Sieć pozbywa się w ten sposób kosztów dostawy, które są znaczące w łańcuchu logistycznym. A z drugiej strony przyciąga się do sklepu klienta, który ma szanse na zrobienie zakupów impulsowych, o których nie pomyślałby kupując w internecie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,69

  • Śr

    0,92

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.