Przegląd cyfrowych trendów w handlu

www.portalspozywczy.pl 14 maja 2019 08:59

Przegląd cyfrowych trendów w handlu Fot. Shutterstock

Zwyczajowo mówi się, że klient nasz pan. To powiedzenie pozostaje aktualne także w dobie digitalu. Detaliści nadający ton swojej branży koncentrują się obecnie na budowaniu jak najlepszych doświadczeń dla swoich klientów, wykorzystując do tego celu cyfrowe rozwiązania – mówi Magdalena Krasoń-Wałęsiak, menedżer ds. eCommerce GS1 Polska.

Marki cyfrowe redefiniują pojęcie sklepu

Nową jakość w fizyczny krajobraz detaliczny wnoszą też marki, które narodziły się w Internecie, czyli tzw. DNVB. Ten nowy skrót (Digital Native Vertical Brands) upowszechniony został przez założyciela amerykańskiej marki odzieżowej Bonobos. DNVB wyróżnia pięć cech charakterystycznych: stosunkowo wysokie pozycjonowanie, silna specjalizacja, przewaga sieci społecznościowych w strategii rozwoju marki, silna tożsamość oraz wykorzystanie tradycyjnych kanałów sprzedaży w nowoczesny sposób.

Marki DNVB budują silną tożsamość nie tylko online, ale i w realu. Świetnym tego przykładem jest francuska marka odzieżowa Sézane, która oprócz sklepu online i stoiska w luksusowym domu towarowym Le Bon Marché otworzyła dwa „apartamenty” marki w Paryżu i Nowym Jorku. – Sklep postrzegam jako cel podróży – tłumaczyła w wywiadzie dla Usine Digital Daniela Leonini Bournazac, francuska projektantka, która odpowiada za koncept sprzedaży detalicznej w Sezane. W ślad za markami DNVB tradycyjne sklepy zaczęły zmieniać swój wygląd i funkcję, a także dodawać nowe funkcje do punktów sprzedaży. W dobie elektronicznego handlu sklepy muszą stać się miejscami, w których przyjmowane są zamówienia oraz produkty udostępniane w systemie „kliknięcie i odbiór”.

Polski koncept DNVB to np. marka odzieżowa Risk Made in Warsaw. Butik na Szpitalnej w Warszawie oferuje klientkom strefę concierge, w której oferowane są poprawki krawieckie, organizowane prywatne wyprzedaże modeli testowych oraz wydarzenia kulturalne. Celem pracowników działu sprzedaży jest zapewnienie klientkom jak najlepszego doświadczenia w czasie wizyty w sklepie. Pomagają w tym cukierki krówki, prosecco lub czekolada na gorąco oferowane klientkom, tak jakby były przyjaciółkami, które wpadły poplotkować. A przy okazji mogą przymierzyć nowe ciuchy albo odebrać internetowe zamówienie.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,41

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7032
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.