Przegląd cyfrowych trendów w handlu

www.portalspozywczy.pl 14 maja 2019 08:59

Przegląd cyfrowych trendów w handlu Fot. Shutterstock

Zwyczajowo mówi się, że klient nasz pan. To powiedzenie pozostaje aktualne także w dobie digitalu. Detaliści nadający ton swojej branży koncentrują się obecnie na budowaniu jak najlepszych doświadczeń dla swoich klientów, wykorzystując do tego celu cyfrowe rozwiązania – mówi Magdalena Krasoń-Wałęsiak, menedżer ds. eCommerce GS1 Polska.

Digitalizacja danych w back-office

Aby przeprowadzić taką transformację, sklepy muszą spełnić kilka warunków. Pierwszym z nich jest dokładne poznanie profilu klienta oraz wykorzystanie narzędzi, które pozwalają na dokładną analizę w czasie rzeczywistym. Poprzez gromadzenie, łączenie i analizę danych produktowych i konsumenckich sklep generuje całościowe profile klientów, które umożliwiają stymulowanie lojalności i zwiększanie zaangażowania. Drugim imperatywem jest zapewnienie dostawcom narzędzi dostępu do całego katalogu produktowego. Dzięki temu interakcje z konsumentami są bardziej spersonalizowane, a także mogą odbywać się w czasie rzeczywistym za pośrednictwem smartfonów.

Nowością jest całkowita dematerializacja kart lojalnościowych – program lojalnościowy w pełni wdrożony na mobilnych portfelach (Apple Wallet & Google Pay). Mechanizm jest bardzo prosty: kiedy klient wchodzi do centrum handlowego, jest proszony o wypełnienie formularza, co pozwala połączyć się z siecią Wi-Fi. Po wysłaniu formularza otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem, za pomocą której może bezpośrednio pobrać swoją kartę lojalnościową do mobilnego portfela. Dokonując zakupu, prezentuje swój smartfon w kasie, aby zwiększyć liczbę punktów lub skorzystać z vouchera. W Polsce firma Unibail-Rodamco-Westfield przeprowadza pierwszy test ze start-upem, aby umożliwić zdematerializowanie karty lojalnościowej odwiedzającym ich centra i galerie bezpośrednio w portfelach mobilnych. Z kolei w wymianie między dostawcami a sklepami znikają tradycyjne karty produktowe.

Carrefour jest pierwszą siecią na polskim rynku, która wprowadziła system globalnej wymiany i synchronizacji danych do współpracy z dostawcami. Do końca 2019 roku sieć zamierza zrezygnować z tradycyjnych kart produktowych i całkowicie zastąpić je elektroniczną wymianą danych przez GDSN. Aby wesprzeć ten proces, wspólnie z GS1 polska firma uruchomiła specjalny program wsparcia dla 100 dostawców, którzy rozpoczną wdrożenie systemu Globalnej Synchronizacji Danych w tym roku.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,94

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7889
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.