Przyszłość e-commerce należy do urządzeń mobilnych oraz serwisów społecznościowych

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 1 października 2012 09:23

Według polskiej porównywarki cen Nokaut.pl średnio produkty kupowane w internecie są tańsze o 25 proc. od tych na półkach sklepowych. W jednym ze scenariuszy rozwoju internetu eksperci firmy doradczej Deloitte przewidują, że już za dwa lata 85 proc. Polaków znajdzie się w zasięgu szybkiej sieci mobilnej. W 2020 roku już 95 procent. Oznacza to ogromny potencjał rozwoju dla polskiej branży online. Deloitte szacuje, że pod koniec dekady może ona wypracować aż 345 mld złotych rocznie.

 - Zdecydowana większość zakupów w internecie dokonywana jest nadal przy wykorzystaniu przeglądarek na komputerach stacjonarnych - mówi Jarosław Armada, Marketing Manager w InFlavo. - Jednak to się zmienia. Najnowsze trendy rozwoju sieci wskazują, że przyszłość należy do urządzeń mobilnych oraz serwisów społecznościowych. Klienci będą dokonywać zakupów w środowisku, które wydaje się im najbardziej przyjazne - a takie stanowią dla nich teraz już nie tylko poszczególne strony www, lecz także serwisy społecznościowe, z Facebookiem na czele - dodaje.

Użytkownicy smartfonów chętnie sprawdzają ceny produktów oglądanych w tradycyjnych sklepach, by później kupić je jak najtaniej.   Na rynku dostępne są też platformy udostępniające sklepy internetowe na Facebooku, takie jak m.in.: gosocial.pl, shoper.pl czy istniejąca od 2010 r. platforma InFlavo.pl.

- Przeniesienie kompetencji technologicznych do zewnętrznych dostawców usług pozwala przedsiębiorcom prowadzącym sklepy internetowe skupić się na najważniejszych zadaniach: pozyskiwaniu najlepszych i najtańszych produktów, logistyce, obsłudze klienta oraz finansowaniu firmy – mówi Jarosław Armada z InFlavo. Do „technicznych” aspektów działań przedsiębiorcy należy jedynie administracja swoim sklepem – w przypadku InFlavo w pełni intuicyjna – a także dodawanie asortymentu, atrakcyjnego dla ostatecznych klientów.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12438

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane