Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Raben Polska: Zadowolenie końcowego klienta wynika ze sprawnej logistyki

Autor: dlahandlu.pl 30 marca 2015 14:48

Przez kilkanaście lat istnienia branży e-commerce wśród najważniejszych czynników sukcesu wymieniano głównie skuteczny e-marketing, zadowolenie z produktu i to, co można by zawrzeć w słynnym marketing mix (product, price, promotion, place). Tymczasem zadowolenie klienta wynika przede wszystkim ze sprawnej logistyki. To ona determinuje zarówno czas, jak i jakość procesów, które sprawią, że na twarzy końcowego klienta pojawia się uśmiech - zauważa Mariusz Wesołowski, E-commerce Manager, Raben Group.

Wśród wielu przeszkód, które jednym tchem wymieniane są w corocznych raportach na temat barier rozwoju e-commerce w Polsce, wciąż pojawia się symboliczny „strach przed cegłówką w paczce”. Niestety, mimo że proweniencja tego argumentu jest wprost z legend miejskich, jest on wciąż bardzo żywy. Tym samym odczarowanie mitu potrwa jeszcze wiele lat, a przysłużyć temu może się nic innego, jak sprawna logistyka w każdym projekcie e-commerce.

Kluczowość logistyki staje się tym wyraźniejsza, im mocniejsze są stricte biznesowe poczynania największych światowych brandów e-commerce w Polsce. Przykładem służą giganci, jak Zalando czy Amazon, którzy bez sprawnej logistyki nie byliby w stanie oferować swoim klientom niezawodnych i zawsze profesjonalnych usług. Zalando w Polsce wchodzące z hasłem: oddasz wszystko, co chcesz, daje sygnał, że obsługa zwrotów (integralna część e-commerce) jest u nich na najwyższym światowym poziomie, dla odmiany Amazon swoje ewentualne wejście na tereny nadwiślańskie rozpoczął od budowy magazynów.

W tym kontekście logistyka to już nie tylko czynnik sukcesu, ale nierozerwalny warunek konkurencyjności. Naturalnie, nie wszystkie e-sklepy mają dzisiaj tak duże fundusze, aby móc pozwolić sobie na własne rozwiązania, jednakże każdego z całą pewnością stać na outsourcing. Zwłaszcza jeśli zsumuje finansowo koszty obsługi własnej, które i tak musi ponieść, z kosztami operatora logistycznego, który jednak gwarantuje najwyższą jakość usług i możliwość swobodniejszego rozwijania pozostałych obszarów rozwoju, jak choćby brand marketing czy customer care.

Logistyka rozumiana jako formuła siedmiu R (z ang. right) to dzisiaj warunek sin equa non sukcesu na rynku e-commerce, bowiem czasy trzymania stoków w piwnicach, strychach, szafach i pawlaczach odeszły do lamusa wraz z pierwszymi oferentami serwisów aukcyjnych. Dzisiejsze platformy to skomplikowane i ogromne markeplace’y, które – poza tym, że są online – nie różnią się niczym od wielkopowierzchniowych sieci handlowych, a tym samym oczekiwania klientów wobec nich są niezwykle wyśrubowane i nikogo już nie stać na brak standardów, a przynajmniej nie na dłuższą metę niż kilka, kilkanaście miesięcy, a przecież nie takimi graczami stoi dzisiejszy rynek e-commerce - podsumowuje Mariusz Wesołowski, E-commerce Manager, Raben Group.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,17

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.