Raport: 72 proc. Polaków kupuje w sieci za pomocą komputerów i laptopów

Autor: dlahandlu.pl 26 marca 2019 12:29

Raport: 72 proc. Polaków kupuje w sieci za pomocą komputerów i laptopów Fot. Shutterstock.com

Kim są kupujący w sieci? Jak wielki jest średni koszyk przy zakupach online? Jak zmienia się aktywność zakupowa w internecie na przestrzeni roku, tygodnia, a nawet dnia? Co najchętniej Polacy kupują w sklepach internetowych? Picodi.com przeanalizowało setki tysięcy transakcji internetowych za 2018 rok.

Każdy kolejny rok jest ogłaszany rokiem „mobile”, ale w branży zakupów internetowych w Polsce udział komórek stanowi niewiele więcej niż ¼ (26%). Zdecydowana większość Polaków preferuje zakupy w „tradycyjny” sposób – za pomocą komputerów i laptopów (72%). Tylko 1 na 50 zakupów to zakup z tabletu.

Średnia wartość zakupu, dokonanego z telefonu komórkowego jest o kilkadziesiąt złotych niższa, niż zakupów z komputerów (159 zł i 194 zł odpowiednio). Najdroższych zakupów dokonują użytkownicy, których stać na korzystanie z tabletu – średnia wartość zamówienia użytkowników tego rzadkiego na polskim rynku urządzenia wynosi 237 zł.

Jak wygląda portret kupujących w sieci?Dwie trzecie wszystkich zakupów należą do kobiet i jedynie jedna trzecia – do mężczyzn. Najczęściej klientami sklepów internetowych są osoby w wieku 18–24 lat (37%) oraz 25–34 lat (35%). 15% wszystkich zakupów w sieci było zrobionych przez osoby z grupy wiekowej 35–44, a pozostałe 7%, 5% i 2% należą odpowiednio do grup 45–54, 55–64 oraz 65+.

Według statystyk Picodi.com szczyt zakupów w internecie przypada na listopad i grudzień – w te dwa miesiące Polacy składają 27% wszystkich zamówień w internecie w skali roku. Relatywnie ciche miesiące to czerwiec, lipiec i sierpień. Z kolei we wrześniu i październiku średnia wartość zamówienia w internecie jest najwyższa i wynosi odpowiednio 284 i 286 złotych.

Wśród wszystkich dni tygodnia największą aktywność zakupowiczów odnotowano w poniedziałki, wtorki i niedziele, z kolei sobota jest dniem, w którym robi się zakupy najrzadziej ze wszystkich dni tygodnia. Jeśli chodzi o czas zakupów, statystycznie najwięcej transakcji (35%) odbywa się w godzinach popołudniowych, tj. od 12 do 18. Niewiele mniej, bo 33% transakcji, dokonuje się w godzinach wieczornych, tj. od 18 do północy.

Dział analiz Picodi sporządził statystyki dotyczące wykorzystywanych do zakupów w sieci urządzeń oraz średniej wartości zamówienia dla 35 państw świata z rozwiniętą branżą e-commerce.

Polska, w której 26% transakcji w sieci odbywa się ze smartfonów, znajduje się w grupie państw, gdzie zakupy z komputerów stanowią zdecydowaną większość. W tym gronie znajdują się również Czechy, Portugalia i Australia. Najbardziej „mobilnie” robi się zakupy w Peru i Nigerii.

2-zakupy-online-na-swiecie.png
2-zakupy-online-na-swiecie.png

Jeśli chodzi o ilość pieniędzy, średnio wydawanych na jedno zamówienie internetowe, liderami są mieszkańcy Zjednoczonych Emiratów Arabskich, gdzie średnia wartość zamówienia wynosi 176€. Z kolei najdrobniejsze zamówienia w sieci składają internauci z Węgier i Turcji (po 28€ i 33€ odpowiednio). W Polsce średnia wartość zamówienia w 2018 roku wyniosła 43€ (185 zł).

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,25

  • Śr

    4,04

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8426
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.