Raport: Amazon zwiększył swoją wartość dzięki temu, że ułatwił życie konsumentów

Autor: dlahandlu.pl 19 czerwca 2018 17:27

Przygotowana przez firmę Kantar Millward Brown nowa analiza 2 000 marek z globalnej bazy danych BrandZ zawierającej informacje o wartości marek wskazuje, że w okresie 2014–2017 wzrost odnotowała mniej niż co dziesiąta marka. Jednocześnie w tym samym okresie Amazon, który stał się już synonimem marki inwazyjnej, zwiększył swoją wartość ponad dwukrotnie dzięki temu, że dzięki tej firmie życie konsumentów w niektórych dziedzinach stało się łatwiejsze i tańsze.

Oczywiście nie każda marka może osiągnąć to, co Amazon, Netflix czy Airbnb, ale wystarczy zaledwie 1-procentowa zmiana udziału rynkowego, aby duży gracz rynkowy osiągnął znaczący wzrost. Aby zmienić bieg wypadków na swoją korzyść, konwencjonalne marki muszą przejąć inicjatywę od szybko rosnących rynkowych enfants terribles. Marketerzy muszą wyjść ze strefy komfortu i dodać trochę „zakłóceń” do wykorzystywanego miksu marketingowego, dzięki czemu będą mogli stworzyć nowe możliwości rozwoju.

Nowy raport zatytułowany How Disruption Can Fuel Brand Growth (czyli „Jak zmiana status quo na rynku może stymulować wzrost”) podpowiada, w jaki sposób znane marki mogą osiągnąć wzrost, korzystając z instrumentarium graczy takich jak Amazon, naruszających rynkowe status quo. W raporcie opisano przykłady różnych strategii zapewniających wzrost markom z rozmaitych kategorii w tym takich jak pakowane towary konsumpcyjne, elektronika, e-handel czy motoryzacja.

Aby zakłócić istniejący układ rynkowy i osiągnąć wzrost marketerzy mogą zacząć od podjęcia następujących 7 kroków:

1. Wyjdź ze strefy komfortu – Każda marka może zmienić status quo pod warunkiem, że zrobi coś, co odbiega od normy i w ten sposób stworzy nową wartość dla klientów lub odblokuje istniejący potencjał.

 2. Dowiedz się, co należy zmienić – Wiedza o tym, co ludzie myślą i czują oraz jak zachowują się w stosunku do danej marki, może bezpośrednio wskazać okazję do osiągnięcia wzrostu. Jeśli marka osiągnęła już dostateczną odróżnialność od konkurencji, w kolejnym kroku musi rozpoznać czynniki, dzięki którym będzie mogła stać się bardziej istotna i znacząca dla potencjalnych konsumentów.

3. Dowiedz się, kto ceni twoją markę – Konsumenci płacą średnio o 14% więcej za marki, które postrzegają jako wyróżniające się w sposób dla nich znaczący. Największa szansa na rozwój i zyski dzięki podważaniu status quo mogą wynikać z tego, że marka zwróci się do właściwych klientów, a następnie tak będzie kształtować ich percepcję, że stanie się dla nich znacząca i wyróżniająca się, dzięki czemu podniesie swoją wartość w ich oczach.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!


WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.