PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Raport: Amazon zwiększył swoją wartość dzięki temu, że ułatwił życie konsumentów

Autor: dlahandlu.pl 19 czerwca 2018 17:27

Przygotowana przez firmę Kantar Millward Brown nowa analiza 2 000 marek z globalnej bazy danych BrandZ zawierającej informacje o wartości marek wskazuje, że w okresie 2014–2017 wzrost odnotowała mniej niż co dziesiąta marka. Jednocześnie w tym samym okresie Amazon, który stał się już synonimem marki inwazyjnej, zwiększył swoją wartość ponad dwukrotnie dzięki temu, że dzięki tej firmie życie konsumentów w niektórych dziedzinach stało się łatwiejsze i tańsze.

4. Wymyśl sposób podważenia status quo na podstawie wiedzy o konsumentach – Marka o ugruntowanej pozycji, która słabo się wyróżnia na tle konkurencji, może ulec komodyzacji, stać się zwykłym towarem. Przełomowy pomysł na zmianę można odnaleźć w różnych źródłach, ale zawsze trzeba sprawdzić, czy trafia on do grupy docelowej, co z kolei wymaga dogłębnej wiedzy o potencjalnych nabywcach.

5. Zainwestuj, aby coś zmienić – Wydawanie wyższych kwot samo w sobie nie przyniesie przełomowych zysków. Z kolei zainwestowanie w kreatywny pomysł, który pasuje do marki i szansy rynkowej, może być dla niektórych marek najlepszym sposobem podważenia status quo. Marketerzy często bywają zakładnikami cyklu innowacji produktowych, więc szybszym wyjściem może być opracowanie nowej koncepcji kreatywnej.

6. Ucz się szybko, aby osiągać większe zyski – Nawet jeśli marka ma świetny produkt lub pomysł, realizacja działań na rynku nie zawsze daje pożądany przełomowy efekt. Marketerzy muszą zachowywać się tak, jakby cały czas pracowali na wersji roboczej, to znaczy od razu wykorzystywać informacje zwrotne, aby szybko rozpoznawać szanse rynkowe i korygować obrany kurs.

7. Nieustannie podnoś efektywność działań marketingowych – Dzisiejszy sukces marki należy postrzegać jako szansę na poprawę efektywności działań marketingowych, a jednocześnie poszukiwać kolejnych przełomowych szans na rozwój. Marketerzy muszą prowadzić pomiar zachowań marki na rynku i reakcji konsumentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7962
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.