Raport: Boom w e-commerce trwa. Polacy czekają na Biedronkę w sieci

Autor: dlahandlu.pl 9 lipca 2019 13:23

Raport: Boom w e-commerce trwa. Polacy czekają na Biedronkę w sieci Fot. Shutterstock

Dokonywanie zakupów z wykorzystaniem Internetu deklaruje 57 proc. badanych. W porównaniu do poprzedniej edycji badania (rok temu) jest to wzrost o +5p.p. 77 proc. internautów deklaruje, że ważne jest dla nich, aby marka była dostępna zakupowo w wielu kanałach, a 64 proc. proc. internautów, którzy pamiętają swój ostatni zakup, dokonało go w którymś kanale wirtualnym, tj. online, mobilnie lub w social mediach – to niektóre z wyników badania przeprowadzonego przez Mobile Institute.

Według badania „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2019”, ponad połowa ankietowanych oceniła, że odczuwa brak w sieci przynajmniej jednej z zaproponowanych w badaniu marek. W szczególności są to Biedronka, PEPCO i Żabka oraz Polo Market. 

63% internautów pamiętających ostatni zakup, deklaruje, że wartość ich e-koszyka zakupowego jest w porównaniu do stacjonarnego taka sama lub większa.

Podobnie jak rok temu, w ciągu ostatnich 6 miesięcy zakupu przynajmniej raz dokonało 35% internautów (vs 34% w 2018). Częściej realizację e-zakupów deklarują tak jak rok temu - kobiety (+8p.p). Pod względem wieku są to zaś osoby z grupy 25-34 lata. Tak samo było w 2018 roku.

Częstość dokonywania zakupów w sieci jest także bardzo podobna jak rok temu. Więcej niż 5 razy w miesiącu kupuje około 1/4 e-klientów, a 2-5 razy 39%. Kobiety kupują nieco częściej, ale ich przewaga nie jest tak widoczna jak rok temu. Pod względem wieku zdecydowanie najczęściej e-kupują osoby w wieku 19-24 lata. Wśród nich 5 i więcej razy w miesiącu zakupy w sieci robi ponad 50%. Pod kątem wielkości miejsca zamieszkania bardzo wyraźna jest wciąż widoczna przewaga mieszkańców miast największych. W miastach powyżej 500 tys. mieszkańców 5 i więcej razy w miesiącu kupuje 48%.

Polscy konsumenci wybierają nowoczesne metody płatności i dostawy, eksploatując takie rozwiązania jak szybkie przelewy, karty zapamiętane w sklepie, BLIK, czy płatności z odroczonym terminem. Podczas zakupów w sklepie stacjonarnym gotówką płaci 47% internautów.

- Wyniki badania pokazują, że Polacy coraz szybciej przekonują się do zakupów online. Myślę, że ten trend będzie się nasilał w najbliższych latach. To, co szczególnie interesujące, to silny spadek pozycji sklepów stacjonarnych jako ulubionego miejsca zakupów. Jedynie 22% badanych wskazuje sklepy stacjonarne jako swoje ulubione miejsce zakupowe i ten wskaźnik spadł aż o 10 p.p. w stosunku do ubiegłego roku. To bardzo wyraźny sygnał, że mimo iż wciąż lubimy „chodzić” na zakupy, to ten sentyment szybko paruje z naszych serc. Powody, dla których Polacy coraz częściej przechodzą z zakupów offline do online, są w branży bardzo dobrze znane. Są to przede wszystkim: najlepsze ceny, bardzo duży wybór i wygoda. Do tego dochodzą czynniki takie jak duże poczucie bezpieczeństwa oraz darmowe dostawy – mówi Damian Zapłata Chief Commercial Officer Allegro.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,78

  • Śr

    3,07

  • Min

    2,24

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7375
Ilość aktualnych ofert: 98942

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.