PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Raport: Boom w e-commerce trwa. Polacy czekają na Biedronkę w sieci

Autor: dlahandlu.pl 9 lipca 2019 13:23

Raport: Boom w e-commerce trwa. Polacy czekają na Biedronkę w sieci Fot. Shutterstock

Dokonywanie zakupów z wykorzystaniem Internetu deklaruje 57 proc. badanych. W porównaniu do poprzedniej edycji badania (rok temu) jest to wzrost o +5p.p. 77 proc. internautów deklaruje, że ważne jest dla nich, aby marka była dostępna zakupowo w wielu kanałach, a 64 proc. proc. internautów, którzy pamiętają swój ostatni zakup, dokonało go w którymś kanale wirtualnym, tj. online, mobilnie lub w social mediach – to niektóre z wyników badania przeprowadzonego przez Mobile Institute.

- Zauważamy, że wśród polskich internautów powstała duża grupa klientów, którzy w pełni przekonali się do zakupów internetowych i robią je bardzo często. Wyniki badania to potwierdzają - grupa osób kupujących online więcej niż 5 razy w miesiącu stanowi już 25% internautów w Polsce. Uważam, że polski e-commerce obecnie wychodzi z wczesnej fazy rozwoju i w najbliższych latach stanie się dla wielu klientów podstawowym sposobem dokonywania zakupów. Dziś około 9 na 100 zakupów jest realizowanych w sieci. W perspektywie 5-10 lat ten wskaźnik wielokrotnie wzrośnie, a e-commerce w wieku kategoriach produktów będzie największym kanałem dotarcia do klientów – dodaje.

E-klienci, podobnie jak rok temu, najczęściej kupują w sieci produkty z kategorii moda i elektronika. Nieco mniej wskazań padło na kategorię dom i ogród (31%, -4p.p.) i produkty farmaceutyczne (30%, -2p.p.) a zyskał sport (27%, +3p.p.). Można jednak powiedzieć, że generalnie liderzy e-commerce pozostają w zasadzie tacy sami jak w 2018 roku.

Średnia wartość koszyka zakupowego jest w kategorii elektronika podobna jak rok temu. Ciekawa zmiana nastąpiła w obszarze zakupów modowych. Mamy tu znaczny wzrost koszyków powyżej 1000 zł (8%, +6p.p.). Być może jest to kwestia zwiększenia udziału zakupów planowanych w tej kategorii, a być może zakupów sezonowych, gdzie często polscy konsumenci kupują 5-10 produktów. Z podobnym zjawiskiem, aczkolwiek na znacznie mniejszą skalę, mamy do czynienia w kategorii uroda i żywność.

24% internautów do wyboru konkretnego miejsca zakupu skłania niska cena. Jedynie dla 22%  internautów sklep stacjonarny to ulubione miejsce zakupowe. 40% badanych nie wskazało żadnego miejsca, a pozostali różne miejsca wirtualne.

Konsumenci spytani o to, jakie marki najczęściej kupują wielokanałowo, wymieniają średnio 2, a więc więcej niż 2 lata temu. Najpopularniejsze wskazania padają na znane marki modowe, sportowe i kosmetyczne, a także z kategorii elektronika. W stosunku do 2018. roku zdecydowanie więcej wskazań padło na Samsung i Adidas. Pojawiły się też deklaracje zakupu konkretnych produktów spożywczych.


WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,65

  • Śr

    11,44

  • Min

    7,30

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7145
Ilość aktualnych ofert: 500541

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.