PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Raport: Boom w e-commerce trwa. Polacy czekają na Biedronkę w sieci

Autor: dlahandlu.pl 9 lipca 2019 13:23

Raport: Boom w e-commerce trwa. Polacy czekają na Biedronkę w sieci Fot. Shutterstock

Dokonywanie zakupów z wykorzystaniem Internetu deklaruje 57 proc. badanych. W porównaniu do poprzedniej edycji badania (rok temu) jest to wzrost o +5p.p. 77 proc. internautów deklaruje, że ważne jest dla nich, aby marka była dostępna zakupowo w wielu kanałach, a 64 proc. proc. internautów, którzy pamiętają swój ostatni zakup, dokonało go w którymś kanale wirtualnym, tj. online, mobilnie lub w social mediach – to niektóre z wyników badania przeprowadzonego przez Mobile Institute.

- Internet jest bardzo efektywnym i zaufanym medium informacyjnym, jeśli chodzi o zakupy, jednakże od 2016 roku sukcesywnie spada liczba osób, które wskazują, że informacje znalezione w sieci zachęcają ich do odwiedzin w sklepie stacjonarnym. W 2015 roku odsetek osób deklarujących odwiedziny w sklepie offline w oparciu o zachętę online’ową wynosił 77%, a w 2019 - osiągnął poziom jedynie 45%. Wygląda na to, że konsumenci nawet, jeśli znajdą w sieci informacje o produktach, których zakup rozważają, niekoniecznie udają się do sklepu stacjonarnego, a raczej coraz częściej kupują je w sieci. Można stwierdzić w tym kontekście, że zjawisko ROPO, czyli bezpośredni związek „znajduję w sieci produkty, ale i kupuję je offline”, słabnie – czytamy w raporcie MI.

Internauci coraz częściej kupują te same produkty i marki w więcej niż jednym kanale zakupowym, tj. raz korzystając z laptopa albo urządzenia mobilnego, bądź w realnym sklepie. W 2018 roku takie zachowanie deklarowało 43% internautów, w tym jest to już 54%.

Ponad połowa badanych odczuwa brak w sieci przynajmniej jednej z zaproponowanych w badaniu marek. W szczególności są to Biedronka, PEPCO i Żabka oraz Polo Market. Przypuszczalnie, gdyby zapytać o to klientów danej marki, wskazania byłyby jeszcze wyższe. Dodatkowo, aż 20% konsumentów w momencie badania, wiedziało już, że Lidl uruchomił sklep online, a stało się to zaledwie 3 tygodnie przed realizacją badania.

Raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2019” powstał na podstawie badania rynkowego zrealizowanego przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, VISA i Przelewy24.pl. W ramach projektu zebrano opinie 1933 internautów, wykorzystując responsywne ankiety CAWI (Computer-Assisted Web Interview) emitowane na stronach www oraz w wysyłce mailowej. Dane zbierane były w dniach 17 - 24 maja 2019.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7305
Ilość aktualnych ofert: 495865

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.