Raport: Logistyka w polskich e-sklepach - jakie zmiany zaszły w ostatnich latach

Autor: dlahandlu.pl 27 lutego 2019 11:30

Raport: Logistyka w polskich e-sklepach - jakie zmiany zaszły w ostatnich latach Fot. Shutterstock.com

Serwis Furgonetka.pl po raz trzeci dokonał analizy ponad tysiąca polskich sklepów internetowych i przebadał je pod kątem oferowanych przez nie form dostawy oraz ich cen. W badaniu analizie poddano 1135 polskich sklepów internetowych. Podzielone one zostały na dwa segmenty. Jeden dotyczył małych i średnich e-sklepów, a drugi - dużych. Przyjęto, że duży sklep internetowy to taki, który nadaje ponad 150 przesyłek dziennie. Każdy z tych sklepów został przebadany pod kątem ilości dostępnych w nich form dostawy, oferowanych w nich firm kurierskich oraz kosztów doręczenia.

Liczba dostępnych form dostawy kurierem

Klienci zwracają bardzo dużą uwagę na to, jakie i ile form dostawy oferują sprzedawcy internetowi. Ważny jest dla nich wybór. Często udostępnienie tylko jednej opcji doręczenia skutkuje tym, że kupujący rezygnuje z zamówienia, gdyż dana forma dostawy mu nie odpowiada. W ubiegłych latach sklepy internetowe mocno zawężały dostępne u nich możliwości doręczenia przesyłki. Rok 2018 pokazał jednak, że e-commerce idzie do przodu, a sklepy uczą się na błędach. Tegoroczny raport wykazał, że w przypadku małych i średnich sklepów internetowych jedną formę dostawy posiada 35% z nich. Jest to odsetek o 10% mniejszy niż dwa lata temu. Pozostałe 65% oferuje więcej niż jedną opcję doręczenia, z czego dwie możliwości proponuje 32% sklepów, trzy - 22%, a cztery i więcej - 11%.

W przypadku dużych sklepów różnica w tym temacie jest dosyć znacząca. Aż 91% z nich posiada więcej niż jedną formę doręczenia. Dwie opcje dostawy ma 31% z nich, a trzy - 34%. Natomiast cztery i więcej form jest dostępna w 24% dużych sklepów.

Tak spora różnica w ilości oferowanych form dostawy jest w dużej mierze uzależniona od wolumenów wysyłanych przesyłek. Duże sklepy ze względu na większą ilość zamówień, a co za tym idzie większą ilość nadawanych paczek, mogą sobie pozwolić na podpisanie umów z kilkoma różnymi firmami kurierskimi oraz na wynegocjowanie niższych, konkurencyjnych stawek cenowych. Zależy im także na dywersyfikacji opcji dostawy, gdyż nie chcą być one zależne od jednego przewoźnika. Jest to szczególnie ważne w przypadku pików sprzedażowych i wzmożonych okresów wysyłkowych. Dodatkowo korzystając z usług kilku firm kurierskich jednocześnie mogą dowolnie przesuwać wolumeny przesyłek pomiędzy różnymi przewoźnikami i w ten sposób uzyskać kartę przetargową w negocjacjach cenowych z kurierami. 



Małe i średnie sklepy, mając o wiele niższą liczbę obsługiwanych zamówień często nie mogą sobie pozwolić na wynegocjowanie konkurencyjnych cen za przesyłki. Jednak rynek e-commerce w Polsce oferuje wiele rozwiązań, które pozwolą im zniwelować różnicę pomiędzy nimi a dużymi sklepami. Oferty brokerów kurierskich mogą pozwolić, nawet sklepom wysyłającym niewielkie ilości przesyłek, na zaoferowanie swoim klientom kilku form dostawy, w konkurencyjnych cenach. 



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6883
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.