Raport: Trendy w handlu B2B i dystrybucji na 2019 rok

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę Sente Systemy Informatyczne sp. z o.o. 30 stycznia 2019 16:02

Raport: Trendy w handlu B2B i dystrybucji na 2019 rok

Co czeka sektor handlu B2B i dystrybucji w 2019 roku? Z jakimi wyzwaniami będą mierzyły się firmy z tej branży? W co najkorzystniej będzie inwestować? Według raportu opracowanego przez Sente, trendami dyktującymi rozwój firm z tej gałęzi gospodarki będzie m.in. postępująca digitalizacja procesów handlowych, automatyzacja procesów zarządzania łańcuchem dostaw oraz skrócenie cykli logistycznych.

Wiedza ekspercka

Branża handlu B2B i dystrybucji stoi u progu cyfrowej transformacji. Klienci biznesowi są coraz bardziej wymagający. Oczekują nowoczesnych standardów obsługi, których doświadczają jako konsumenci indywidualni. Szybkie i intuicyjne zakupy w kanale online, pełen dostęp do informacji o produktach i statusie zamówień czy elastyczne modele logistyczne, powoli przestają stanowić elementy przewagi konkurencyjnej, a stają się standardowymi wymaganiami. Platformy e-commerce B2B są wdrażane przez coraz większą liczbę firm, a ich możliwości są stale rozbudowywane. Co czeka handel B2B i dystrybucję w 2019 roku?

Raport Sente “Trendy w handlu B2B i dystrybucji na 2019 rok” stanowi diagnozę stanu rynku i predykcję kierunków rozwoju, opracowaną na podstawie analizy badań oraz danych źródłowych. W przygotowanie publikacji zaangażowani zostali eksperci handlu B2B, którzy podzielili się swoimi przemyśleniami i wiedzą, płynącą z wieloletnich doświadczeń.

W materiale swoją prognozę dla handlu B2B i dystrybucji na 2019 rok przedstawili:

  • Artur Olejniczak – project manager związany zawodowo z Instytutem Logistyki i Magazynowania, trener Biznesu i wykładowca Wyższej Szkoły Logistyki.
  • Krzysztof Wieczorek - business architecture director, w OEX E-Business, manager z 20-letnim doświadczeniem w obszarach: zarządzanie i administracja sprzedaży, e-commerce i trade marketing.
  • Artur Piekarczyk - współzałożyciel ALLWINS.COM, od blisko 20 lat związany z handlem B2B, wcześniej członek zarządu TIM SA.
  • Bartek Tulejko - od ponad 20 lat związany z logistyką, ostatnie lata zarządzał logistyką firmy JYSK w regionie CEE.
  • Dr hab. Arkadiusz Kawa - prof. nadzw. UEP, pracownik Katedry Logistyki i Transportu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, PRO Partner w Last Mile experts.

 

Prognozy długoterminowe 
W ostatniej części raportu znalazły się trendy makro, czyli kierunki rozwoju na najbliższe 2, 3 i 5 lat. Są to prognozy, których realizacji nie należy spodziewać się w 2019 roku. Ich zdefiniowanie z odpowiednim wyprzedzeniem pozwoli jednak właściwie przygotować się do nadchodzących zmian. Już teraz możemy obserwować pierwsze sygnały, które wskazują na zbliżający się kryzys czy coraz większe wyzwania w obszarze reducji kosztów operacyjnych. Eksperci odpowiedzieli na pytania, czy i kiedy możemy spodziewać się ochłodzenia koniunktury oraz jakie inwestycje pozwolą w perspektywie kilku lat zwiększyć skalę działania firm handlujących na rynku B2B.

Raport Sente można pobrać na stronie: http://bit.ly/2RqW4at

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,70

  • Min

    3,64

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6883
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.